Ontwormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Wij gebruiken wel EXIL. Waarom is deze pasta niet zo goed dan andere?

Sjorske heeft vndaag zijn eerste spuitje gekregen. Op de bijsluiter staat dat het een eenmalige toediening is, dus niet drie dagen achter elkaar.

Hij heeft het helemaal en in een keer doorgeslikt. Niks gebraak of anders.

Tip: als je het spul in zijn/haar bekje hebt gespoten, bekje dichthouden en zachtjes over de keel strijken. Hij/zij slikt het dan door (slickrefelctie wordt dan in werking gebracht)
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Leuke tip, Björn, maar dat gaat lang niet bij elke kat op ;-) Sommigen zijn veel te eigenwijs om te slikken.

Exil beschermt minder en doodt minder dan de middelen die de da verstrekt.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hoi, ik wil toch nog even een vraag stellen. ik heb net de hele discussie over de hoeveelheid ontworming gelezen en ben nu erg ongerust.
Volgens mij heb ik een paar weken geleden ook teveel gegeven. Ik heb nog niks gemerkt aan Simba en Enzo, maar Emma had het toch over een `overdosis`. Ik ga morgen sowieso de DA bellen, maar hoe kan ik merken dat ze teveel gehad hebben. Ik merk nu niks, maar zijn er tekenen? diarree ofzo?? alvast bedankt. ik maak me toch zorgen
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Als het een paar weken geleden is en je katten gedragen zich normaal, hoef je je geen zorgen te maken hoor Bianca! Als ze een overdosis gehad hebben, raken de maag en darmen geïrriteerd en dat merk je echt wel direct doordat ze gaan kotsen en diarree hebben.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja, Bianca, dat had je inderdaad binnen een dag of twee moeten merken. Als het al langer geleden is, is het niet erg.
En in de discussie hadden we het over twee kittens van 9 weken oud (waarvan er eentje een groeiachterstand had ;-) )

Voor Björn over Exil: zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1788
Gebruik s.v.p. eerst de zoekfunctie voordat je een vraag stelt. Vaak is al in een ander topic een antwoord gegeven.

Alvast bedankt ;-)
h.g. Emma
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Ik vind al een hoop met antwoorden via de zoekfunctie, maar toch wil ik voor sommige vragen de vraag nog een keer stellen en niet over een antwoord heen lezen.

Dus soms zullen er wel dubbele vragen gesteld worden. Maar doet niet iedereen dat? ;-)
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bjørn schreef:Ik vind al een hoop met antwoorden via de zoekfunctie, maar toch wil ik voor sommige vragen de vraag nog een keer stellen en niet over een antwoord heen lezen.

Dus soms zullen er wel dubbele vragen gesteld worden. Maar doet niet iedereen dat? ;-)
Ja, dat doen meerdere mensen, (met name mensen die de forumregels de forumregels 1.d, 1.e en 1.k niet of niet goed hebben gelezen) ;-)

Nu dan maar weer ontopic? ;-)
h.g. Emma
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

He, wat goed! Ik wist niet beter als dat Flubenol alleen in pastavorm verkrijgbaar was. Ik ga de de tabletten zeker uitproberen!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Emma en Marije bedankt. Ik maakte me echt zorgen. DA kon ik vandaag niet bereiken. alleen voor spoed en aangezien Simba niet ziek is vond ik het geen spoed. Gelukkig kreeg ik hier meteen antwoord. Bedankt voor de geruststelling.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Sjorske heeft sinds dat wij de pasta hebben toegediend niet meer naast de bak gepoept. Ook heeft hij geen last van diarree meer.

Gelukkig maar dat het spul werkt!
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze Da is van mening; niet te vaak ontwormen, het blíjft vergif.
Hij gebruikt altijd Mebendoral dacht ik.
Dat schijnt een heel mild middel te zijn, zonder bijwerkingen. Helpt alleen niet tegen lintwormen, wel tegen spoelwormen. Nou zijn lintwormen ook niet de gevaarlijkste.
Ook wellicht leuk om te weten, lintwormen vb zijn alleen vatbaar voor wormenkuur als ze volwassen zijn, anders niet. Dus als je rijstkorrels van achter ziet, kun je gaan ontwormen, dan zijn er kleintjes dus ook volwassenen aanwezig. Bovendien schijnen katten als ze wat ouder zijn wat afweer te maken tegen bep wormen.
Onze Gizmo is echter soort van allergisch voor wormpasta; binne 5min kotst hij alles eruit...
Tegen lintwormen zijn er ook spuiten verkrijgbaar trouwens.
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

Mijn kitten van 3 maanden had vorige week spoelwormen en omdat ik het op zaterdag ontdekte ben ik meteen naar de dierenwinkel gegaan en heb ik Exil No Worm plus meegekregen dat is een kuur voor 3 dagen nu zijn we een week verder, maar hoe weet ik of de wormen weg zijn en wanneer moet ik nu weer ontwormen? evt ivm eitjes die weer uitkomen?

Volgens het schema elke twee maanden tot hij een half jaar oud is en dan twee keer per jaar

Mijn volwassen katten krijgen 1 keer per jaar ontworming van Drontal op advies van de da maar is dit dan wel genoeg?
Kan ik voor het kitten ook al Drontal in huis halen?

heeft er iemand een antwoord voor mij ik kan het nergens op het forum terug vinden?
Desire
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Vlg de bijsluiter heeft Milbemax geen bijwerkingen. Zijn bij jullie toch reacties bekend? Onze Ragdoll begon net na het ingeven, 5-10sec soort van te kwijlen. Hierna was het over en verder niks meer gemerkt. Ik weet niet óf dit een bijwerking was of dat ze het erg vies vond ofzo. Zij weigert ook altijd door te slikken. Voor Gizmo had ik het geweekt en door de melk gedaan maar daar zat ook ineens zo'n 'slijmdraad' in. Is dat de normale reactie als dat spul in aanraking komt met vocht? Of was het de melk?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb er nooit een bijwerking van gezien: geen kwijlen, niet braken, niets.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Dit klinkt allemaal zeer hoopgevend. Ik ga morgen mij da eens bellen en informatie opvragen. Ik weet niet of hij het kent maar dat hoor ik dan wel...Ik houd jullie op de hoogte.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Plaats reactie