Ontwormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Ontwormen

Bericht door Katrin »

Oke dankjewel dan ga ik er van de week even om.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ontwormen

Bericht door Umimeis »

Graag gedaan hoor!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Ontwormen

Bericht door Biny »

Ik lees dat Mansonil niet tegen lintwormen is:

Wanneer te gebruiken

Mansonil kauwtabletten totaal wormmiddel voor kat kan bij de kat worden gebruikt tegen:
spoelwormen: Toxocara cati en Toxascaris leonina
haakwormen:Ancylostoma tubaeformis (volwassen stadia).
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Ontwormen

Bericht door sandy »

Volgens mij komt lintworm ook niet heel vaak voor hoor, het zijn de spoelwormen die het belangrijkst zijn om te bestrijden.
Voorkomen kan je niet daarom ontworm ik dus niet preventief omdat dat niet bestaat.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ontwormen

Bericht door Umimeis »

Ik heb hier een doosje Mansonil All Worm Cat(grote doos met 4 pillen) daar staat op dat het voor spoelwormen, lintwormen en haak wormen is.

Grote verpakking is voor katten van 4 kg en zwaarder.....en kost €14,30

Biny, dan heb jij het verkeerde doosje, jij heb het doosje voor katten tot 2/3 kg.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Ontwormen

Bericht door Biny »

Oh dat kan ook! Ik had het even opgezocht op internet omdat het mij ook wel wat leek!
Ik heb de dierenarts gemaild, hij zegt dat we beter stronghold rose kunnen gebruiken omdat dat ook tegen wormen is.. nu heeft hij me gelijk weer in hetzelfde dilemma gebracht, omdat ze na 2 weken weer ontwormd moeten worden, en je dat dus dan met een ander middel gaat doen. En ze dus dubbel ontwormd zouden worden de eerste keer met stronghold + ander middel, en na twee weken het andere middel nogmaals.
Maar ik ga naar een (andere) dierenarts dichterbij, ik ga daar wel gewoon heen en overleg ik dit dilemma daar wel, want zo krijg je er ook geen hoogte van :edoh:
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Ontwormen

Bericht door Umimeis »

Ja, moet je zelf weten. Ik gebruik voor Sam ook ander onwormingspasta via de dierenarts omdat die producten in de winkel nog te sterk zijn.
Alleen voor Flea gebruik ik Mansonil.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Ontwormen

Bericht door loek »

Ik heb vanmiddag mijn kittens milbemax gegeven tegen wormen. Ze zijn nou zo duf als een konijn. Maak me er niet echt zorgen om hoor...kan nog toeval zijn, en is soweiso niet erg als het bij beetje dufheid blijft. Maar het valt me dus wel op. Jullie ervaring hiermee? Heb net de blijsluiter opgezocht maar daar staat niets in.

Trouwens, het was hun eerste pilletje..dus ik dacht nog dat wordt 'LEUK'! Maar ik heb gewoon een beetje doorgvoer in bakje gedaan, pilletje erbij in bakje, en ze aten het gewoon op! haha intelligentie is maar een relatief begrip ;-)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Ontwormen

Bericht door Nyncke »

Ik zou je kittens even goed in de gaten houden, je geeft ze tenslotte wel vergif...het kan erg verkeerd uitpakken. Ik zou als ze binnen een halve dag niet weer normaal zijn, of het verergerd bij de da zitten.

Dus bewaar je verpakking goed zodat je die zonodig mee naar de da kunt nemen.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Ontwormen

Bericht door loek »

Hoi Nynke
Is helemaal goed gekomen! Binnen een dag was alles weer normaal gelukkig. (en kon ik ze weer uit de gordijnen plukken ;-))
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Ontwormen

Bericht door sandy »

Ik had even een vraagje van mijn zus, 1 van haar katten heeft weer spoelwormen, of wellicht is het eenmalig of tweemalig ontwormen niet afdoende bij haar.
Ze heeft het zo erg dat ze ze uitkotst en ze is de enige die er steeds last van heeft.
Nou meen ik me te herinneren dat Jessie in de opvang elke dag ontwormd is voor zeker een week, toen ze zwaar besmet was met spoelwormen, alleen weet ik dat niet zeker meer.
Met echt veel wormen is het inderdaad raadzaam om ze een aantal dagen achter elkaar te ontwormen en zo ja hoe lang?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Ontwormen

Bericht door Lana »

Hallo,

Ik heb voor Lana een ontwormingskuur gekocht.
Ik kon kiezen voor een pil of voor een poedertje dat ik in haar natvoer moest doen.
Ik heb het laatste gekozen en het duurste natvoer gekocht, die ze normaal zo lekker vind!
Poeder erdoor, maar ze vertikt het te eten!!

Nou is mijn vraag, kan ik dit spul ook met water vermengen en dan ik naar bekkie spuiten?
Of zal dit te sterk zijn?

Groetjes!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ontwormen

Bericht door Kattenbella »

San, ik ken dit probleem ook niet bij mijn katten. Ik heb wel druppels in de nek tegen alle wormen, misschien is dit wat. Wat raadt de dierenarts aan? vervelend voor je zus en de kat :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Ontwormen

Bericht door ktje »

Hoi hoi,

Morgen wil ik de kittens ontwormen ze zijn dan 4 weken, En dan bij 6 en 8 weken weer.

Maar welk middel kan ik gebruiken bij deze kleintjes? |Moet ik moeders ook meteen ontwormen?

Graaag hoor ik van jullie
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
lydia131
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2010 00:50

Re: Ontwormen oudere binnenkat

Bericht door lydia131 »

Eigenlijk vraag ik mij af of ik mijn oudere kat, die nooit meer buiten komt moet blijven ontwormen en vlooiendruppels moet geven. Heb het altijd gedaan, omdat hij vroeger nog wel eens buiten kwam, maar nu wonen we samen op een flat en meer dan het balkon of de galerij zit er niet voor hem in. Ik zou het jammer vinden als ik hem onnodige preventieve behandelingen met dat spul zou geven.
Wie kan mij hier antwoord op geven?
Plaats reactie