Ontwormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

De laatste keer heb ik diagnos van Beaphar gegeven en voor die tijd 2 keer nog verschillende. 1 van de da en 1 gekocht bij de dierenwinkel, alleen daarvan ken ik de merken niet meer.
Ik ontworm ze een keer per half jaar en ze kotst op alle 3 de merken die ik gebruikt heb. :???:
Van de dierenwinkel probeer ik liever niet teveel uit eigelijk. Ze zijn volgens mij namelijk niet allemaal even goed?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hmm, dat is misschien een idee. Die ander reageert er trouwens wel goed op (tot nu toe). Wie weet was het ook maar eenmalig. Was gister bij de dierenwinkel en die had alleen maar druppels voor kittens onder de 12 weken. Die dingen voor in de nek waren vanaf 12 weken zei hij. Over 2 weken gaan we sowieso naar de dierenarts, dus denk dat ik dan met hem nog wel even overleg. Het is voor mij al een geruststelling dat het vaker voorkomt en dus niet vreemd is ;).
Kyra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2003 22:57
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Kyra »

Van Vitaminth geven heel veel kittens over ,weet niet of je dat hebt gebruikt ,ik vind het rommel ,ik geef de kittens altijd Flubenol ,werkt goed en ze geven niet over.
Groetjes Ria
Anonymous

Bericht door Anonymous »

We hebben Exil No Worm gebruikt (onderaan staat nog: Emax). Is een roze/groene verpakking.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Uhm, denk dat je gewoon geen "huismerken" moet kopen. Degene die mijn ouders krijgen voor de kat bij de dierenarts kan je bijv. ook bij onze dierenwinkel kopen. Het is dus arts en winkel afhankelijk. Mijn ouders laten het lekker bij de dierenarts doen. Onze kat is niet zo lief met dat soort dingen ;).
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Gewoon nog een keer herhalen volgende week dus!
Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat Xandor het na een uur alweer uitspuugde en toen heb ik het inderdaad ook na een week herhaald.
Soms kan het helpen om een ander merk te nemen of inderdaad stronghold, dat helpt alleen niet tegen alle wormen. Vitaminth werkte hier voor 1 van mijn kittens niet, maar voor de ander wel dus dat verschilt nog wel eens.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wij hebben ook Vitaminthe. Belle spuugt er altijd van maar Bo niet. Ik vraag de volgende keer dus ook iets anders aan de da.
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Van die exil worden ze hier ook spuugmisselijk allemaal. Vitaminthe is ook goed spul, flubenol ook, maar die tip van de stronghold dat vind ik ook een goeie ik zou dat es proberen.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gast

Bericht door Gast »

Stronghold

Een revolutionair produkt dat door middel van een simpel pipetje in de nek wordt aangebracht.
Het geneesmiddel bevat de stof selamectin.

Waar is het werkzaam tegen?
Bij katten: tegen vlooien, oormijt, spoelwormen en haakwormen.
honden: tegen vlooien, jonge hondenschurft ( sarcoptes mijt), spoelwormen en hartworm

Hoe lang moet ik stronghold gebruiken
Een pipetje werkt één maand.
Bij Hondenschurft: moet minimaal 2 maal worden toegediend met een interval
van 1 maand.
Spoelwormen:(en haakwormen bij de kat) moet 2 maal per jaar 1 pipet worden toegediend.
Vlooien: 1 maal per maand toedienen tijdens het vlooienseizoen.
Hartworm: 1 maal per maand toedienen. De hartworm (dirofilaria immitis) komt niet in Nederland voor (wel de Nederlandse Antillen, Amerika en Canada). Dit zijn wormen die in de bloedvaten en het hart leven en dodelijk zijn. Mocht u verhuizen naar (zuid-) Amerika: vraag uw dierenarts voor meer informatie!
Oormijt : een eenmalige toediening van een pipetje is voldoende

Vanaf welke leeftijd mag Stronghold gebruikt worden?
Stronghold mag vanaf 6 weken leeftijd gebruikt worden.

Wat zijn de eventuele bijwerkingen?
Soms kan tijdelijk licht haarverlies en irritatie optreden op de plek van toediening.Dit verdwijnt vanzelf.
In zeldzame gevallen kunnen de haren ter plekke samenklitten en/ of er verschijnt een kleine hoeveelheid wit poeder, dit is normaal en zal binnen 24 uur verdwijnen.

Is Stronghold veilig?
De druppels zijn in 3-voudige overdosering getest op meer dan 100 verschillende hondenrassen (ook collies) en 16 verschillende kattenrassen zonder nadelige reacties.
Zelfs bij drachtige dieren en zogende dieren werden geen nadelige reacties vastgesteld.

Kan ik Stronghold bij de receptie kopen?
Stronghold is een geregistreerd diergeneesmiddel met de vermelding UDA.
UDA houdt in: diergeneesmiddel die uitsluitend door een dierenarts of op recept van een dierenarts verstrekt mag worden.
U kunt Stronghold dus niet zomaar bij onze receptie kopen.
Aangezien bij oormijt en schurft meestal ook sprake is van ontstekingen moet uw huisdier dus altijd door de dierenarts gezien worden.
Mocht het ingeven van ontwormingsmiddelen bij uw huisdier niet lukken dan kunt u, na overleg met de dierenarts, dit geneesmiddel wel aan de receptie verkrijgen.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Meestal zowel larven als volwassen wormen, staat ook in de bijsluiter.
De wormen kunnen er nog tot dagen na de kuur uitkomen, via poep of overgeven.
Gebruikersavatar
michel1983
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2005 22:01
Locatie: Amsterdam

Bericht door michel1983 »

Even een ander soort vraagje..

Is wormenpasta van het merk EXIL wel geschikt? Ik lees er nergens iets over, dus vroeg het me af..

Toen ik het bij mijn oudere kater toediende moest hij telkens overgeven, en uiteindelijk maar bij de DA een vlooien/ontworming injectie laten geven.
Maar mijn jongste katertje heeft dat weer niet gehad..

Het gaat om het merk EMAX - EXIL "tegen alle wormen voor hond en kat, ook voor pups en kittens"

Alvast bedankt!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik ben er persoonlijk niet dol op, ik heb liever een goede ontwormingspasta of tabletten van de dierenarts. Exil is een beetje een vage middenklasser, dus zelf gebruik ik het niet ;-)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Michel,

Neem gewoon een goede pasta van de DA dan weet je zeker dat je goed zit. Zelf speel ik liever op safe als het om dit soort medicatie gaat.

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wij hebben de laatste 2 x Flubenol gebruikt (ook van de da) omdat Belle ging spugen van Vitaminthe. Flubenol zijn gewoon een soort snoepjes, ze vonden het hier heerlijk! :grin:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Flubenol ga ik hier binnenkort proberen. Lijkt me handig, geen geklooi met vloeistof, maar gewoon lekkere snoepjes. Hoop ik :icon_shifty: ;-)
Plaats reactie