Ontwormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Huh? Wat een verwarrende discussie! :shock:

Je zet, voor 1 kilo, toch gewoon het ringetje op 1 kilo verder? Ongeveer een centimetertje meen ik me te herinneren.
Maar met één spuit en twee katten moet je toch wel even toekomen hoor :???:

Om het bekje open te krijgen, kan je de kat heel goed bij zijn nekvel nemen. Als je genoeg nekvel meehebt, gaat het bekje vaak vanzelf open.
Onze Flits die heeft amper nekvel, maar je kan haar er wel mee bedwingen. Dan kan je dus de spuit gewoon tussen de tanden steken, of gewoon naar binnen 'forceren'.
Gast

Bericht door Gast »

Ja, dat heb ik ook gedaan.
Heb dat ding op 1 kg gezet en de hoeveelheid die je dan krijgt, toegediend. (alhoewel 90% daarvan niet, maar goed)

Maar omdat je het 3 dagen achter elkaar moet doen, moet je dan iedere dag dat ding weer vooruit draaien ????
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dit is een volle tube. Het ringetje staat op 0
Afbeelding
Dit is de tube met 1 portie klaar voor inspuiting. Het ringetje staat op 1, daardoor komt 1 portie vrij (en blokkeert daarna)
Afbeelding
Je geeft dus elke dag elke kat 1 streepje, oftewel: je draait het ringetje naar het volgende cijfer.

Ik snap nog steeds niet wat je nu gedaan hebt; als je echt veel meer hebt gegeven MOET je nu de da bellen, als je het wel goed gedaan hebt, maar ze hebben het niet opgegeten, moet je het opnieuw doen.

Een volgende keer zou ik de da vragen het voor te doen... dit is echt gevaarlijk.
Gast

Bericht door Gast »

De assistente van de dierenarts legde het wel zo uit.
Ze woog ze (en de weegschaal gaf 1 kg aan) en zei toen dat ik dat ding op 1 kg moest zetten en dan 3 dagen lang die hoeveelheid moest toedienen.
Dus die hoeveelheid die je krijgt als je dat ding op 1 kg zet moet je dan verdelen over 3 dagen ???

Maar vanmorgen dacht ik van: Ja en hoe doe ik dat dan met 2 katten ?
Dat is dan toch te weinig ?? die hoeveelheid die ik krijg als je dat ding op 1 kg zet ???
Gast

Bericht door Gast »

Dat zeg ik dus. Ik heb dat ding op 1 gezet en die hoeveelheid verdeeld over 2 katten. (althans dat was de bedoeling)

Maar ik dacht dat ik die hoeveelheid (die eruit komt bij streepje 1) moest verdelen over 3 dagen en 2 katten.
En als ze dan 2 kg wegen hetzelfde.
Daarom zei ik ook van: Is dat niet te weinig ???
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zou de dierenarts maar even bellen als ik jou was....

Is je tube nu leeg???? Want ofwel we communiceren verwarrend, ofwel je leest niet goed. Ik blijf niet snappen wat het probleem nu is, wat je bedoelt met die kilo, wat je nu niet snapt, en hoeveel je nu toegediend hebt. Bij een overdosis lopen je katjes gevaar, dus bel gewoon de dienstdoende da.
Gast

Bericht door Gast »

In de gehele spuit zit 7, 5 ml.
Per streepje is het dan 0,5ml (er staan 15 streepjes op)
Dus iedere dag 0,5 ml per kat. Is in 3 dagen 1,5 ml.
Dan moet dat ding na 3 dagen op streepje 6 staan.
Gast

Bericht door Gast »

Nee de tube is niet leeg.
De hoeveelheid van streepje 1 is eruit, meer niet.
Dus de tube zit op streepje 1 na nog helemaal vol.
Gast

Bericht door Gast »

Maar gezien je foto's (thx ! :wink: ) snap ik het nu wel.

Ja sorry hoor, maar de dierenarts en die assistente legde het zo snel uit en zaten allemaal te mieren over het gewicht (wat overigens ook in de bijsluiter staat) dat ik het dus totaal verkeerd begrepen heb.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Dan heb je dus te weinig gegeven.

Je zet 'm op 1, da's voor 1 kat. Dan op 2 voor de volgende kat.
De dag erna weer eentje verder per kat, en zo raak je er dus wel.

Je moet dus na 3 dagen op 6 staan zoals je zei.

Je moet het dus niet verdelen over twee katten in drie dagen. Elk één streepje per dag...
Probeer het verder toch rechtstreeks in hun bekje te krijgen (zie bovenstaande tips).
Anonymous

Overgeven na anti-worm

Bericht door Anonymous »

Hey,

wij hebben sinds zaterdag onze 2 kittens. Ze waren toen exact 10 weken oud en nog nooit ontwormd. Dat hebben we dus nu voor het eerst gedaan met zo'n spuit. Ongeveer een uurtje later heeft Breezer (1 van de 2) overgegeven. Het hokje van de krapbaal lag vol. De brokjes waren nog compleet herkenbaar, dus het leek me geen poep. Komt dit waarschijnlijk dan door het antiworm spul? En hoe erg is dit. Heeft ie het dan wel binnengekregen, of moet ie dan weer opnieuw?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Missy kotst ook altijd van dr wormenkuur, ik geloof niet dat het kwaad kan en dat het spul zn werk toch wel gedaan heeft in die tijd.
Ik heb het nog nooit extra gegeven en ze heeft nooit wormen dus dat op zich zegt toch wel genoeg.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Minerva moest ook een keer kotsen van de wormkuur en toen adviseerde de dierenarts me om haar een week later nog een keer die kuur te geven. Als ze binnen 2 uur kosten schijnt het niet te werken.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Maar als ze er constant op kotsen zouden ze nooit goed ontwormd worden. :???:
De laatste keer werden Miss en Red magerder, dus kon het zijn dat ze alleen inwendig zaten. Ik heb ze toen ook ontwormd en Missy heb het zoals altijd er weer uitgekost.
Ze is toch dikker geworden weer na die tijd dus lijkt mij dat het dan toch wel zn werk heeft gedaan toch? :???:
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik heb gemerkt dat het wel heel erg kan verschillen hoor, van merk tot merk. Van de wormkuur van de dierenwinkel worden ze ziek en van Flubenol van de dierenarts helemaal niet. Ik denk dat het toch een beetje uitproberen is, maar het is wel heel zielig als ze er zo ziek en sloompjes van worden.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Plaats reactie