Advantage

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
ebackx
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2022 16:17

Advantage

Bericht door ebackx »

Hoi

Ik heb een aantal dagen geleden vlooien ontdekt bij m'n poes. Ze heeft een donkere vacht dus het was met niet sneller opgevallen, ze wast zich anders ook best veel, maar veel krabben doet ze wel.

Heb ze dus gisterenochtend behandeld met Advantage op aanraden van de dierenarts en er zijn ondertussen al best veel vlooien gesneuveld en het aantal vlooienpoepjes in haar vacht is echt significant vele minder, maar ik blijf er levende uit kammen en ook gisteren nog in het tapijtje naast het bed zien springen. Ik blijf m'n appartement grondig stofzuigen en alles wassen op 60°C. Morgen alle zetels, tapijten en kussens nog eens stomen, maar ik heb een oude plankenvloer met spleten en gaten in dus ik vrees echt dat het wat onbegonnen werk is.

Is het normaal dat er na 24u behandeling met Advantage nog steeds vlooien op de kat blijven zitten, ze zijn wel erg traag en kan ze best gemakkelijk eruit kammen (waar ze voor de behandeling nog redelijk actief waren)? Moet ik gewoon nog geduld hebben en ze pas binnen 3 weken terug behandelen, of kan ik ze bijvoorbeeld begin volgende week opnieuw zo'n pipet geven? Ze lijkt mij er weining last van te hebben.

Heb heel m'n huis al meerdere keren ondersteboven liggen kuisen en slaap er niet meer van. Ik wil er echt zo snel mogelijk vanaf. *Help* :/
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advantage

Bericht door Rik »

ebackx schreef: 16 mei 2023 20:56 Moet ik gewoon nog geduld hebben en ze pas binnen 3 weken terug behandelen, of kan ik ze bijvoorbeeld begin volgende week opnieuw zo'n pipet geven? Ze lijkt mij er weining last van te hebben.
NEE NEE. Je mag ze ABSOLUUT niet opnieuw behandelen voordat het vorige is uitgewerkt. Je hebt al vergif toegediend (want dat is het uiteindelijk toch). Op moment dat je dat te snel weer doet kunnen de organen het niet meer aan en vergiftig je je kat (nog meer dan al is gegaan). (Minimaal 3 weken volgens de bijsluiter? Anders gaat het gif 'stapelen'.)

Je zult gewoon moeten blijven stofzuigen, kammen en afwachten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Advantage

Bericht door Synemios »

Eens met Rik, en je kunt ook een vlooienband in je stofzuiger doen, dan gaan de vlooien daar in ieder geval ook dood.
Dus niet om de nek van de kat, maar alleen in de stofzuiger zak.

In het ergste geval zou je nog je huis kunnen sprayen, maar dat zou ik pas doen als je echt vlooien blijft houden over een maand ofzo en als de 2e keer advantage nog niet alles gedood heeft.
Want dat is echt rommel, slaat op je luchtwegen en ik zou dan de kat zeker uit die ruimte houden 24 uur.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ebackx
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2022 16:17

Re: Advantage

Bericht door ebackx »

Bedankt voor de reacties!
Ondertussen lijkt ze wel vlooi-vrij te zijn, alles wat ik er nog uit gehaald heb was dood of stervende en vind er ook geen meer op de vloer. Heb alles nog eens grondig gestoomd en gereinigd, gekuist van top tot teen en dit blijf ik zeker nog om de aantal dagen doen voor een aantal weken, en ik blijf ze nog een aantal keer om de 4 weken behandelen tot ik zeker ben dat echt alles weg is. Ze krabt ook niet meer dus hopelijk is het probleem snel van de baan :-)
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: Advantage

Bericht door dutchy »

mijn poes heeft ook last van vlooien. Ze is de laatste tijd helemaal van slag ook omdat er 2 nieuwe zwerfkatjes zijn die ik te eten geef. Ze krabt haar rug helemaal stuk. Omdat ze zelf ooit ook als een zwervertje bij mij kwam aanlopen is het nog steeds moeilijk om haar te hanteren en ze is als de dood voor die pipetjes. Ik heb dat een aantal jaren geleden gebruikt en als ik enkel het dekseltje van zo'n pipetje haalde was ze meteen weg. Maar ze is tegenwoordig de hele nacht buiten en ik dacht dat het kwam door die nieuwe zwerfkatjes (hoewel die vooralsnog in de garage buiten slapen). Maar het lijkt te komen omdat ze last heeft van die vlooien.

Ze was net even kalm en lag op mijn schoot en heb haar voorzichtig gekamd met zo'n vlooien kam, Heb wel 6 of 7 vlooien eruit gehaald. Delen van haar onderrug zitten wondjes omdat ze zichzelf schoon probeert te maken.

Ik zit dus te kijken wat ik moet kopen. Dat Advantage is beste? Ik las hierboven dat het toch ook gif is voor de kat. Maar ja ze heeft er erge last van momenteel. Heb ik in die 10 jaar dat ze bij me is nog niet zo gezien. Ze heeft in die 10 jaar wel een aantal pipetjes gehad maar dat waren er misschien 3.

Zijn er betere merken of is Advantage toch de beste? Bedankt.

Oh ik zie nu dat er ook een hele aparte rubriek is over vlooien. Ik ga daar ook even lezen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advantage

Bericht door nellebel »

ik heb toen mijn katten vlooien hadden comfortis gebruikt. is een tablet. 1x geven is voldoende of je moet een plaag hebben, dan evt na 3 maanden herhalen. gekregen via de DA
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
dutchy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 aug 2021 17:16

Re: Advantage

Bericht door dutchy »

bedankt, ja ik las je bericht net hierover in die andere thread. Dat spul kan je niet online kopen. Ik zal denk ik even de dierenarts bellen of ik het daar kan halen. Wat is de prijs daarvan ongeveer? Bedankt.

Ik ben net zoals Rik hierboven geen fan van medicijnen maar of ze nu gif opgesmeerd krijgen of doorslikken maakt dan niet meer zoveel uit. Mijn poes heeft veel last nu.
Plaats reactie