Preventief Vlooien druppels..??

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Preventief Vlooien druppels..??

Bericht door Hansratlook »

---
Over een paar dagen komt mijn "nieuwe " poes hier.

Nu zat ik te denken of het raadzaam is om haar preventief een pipet-kuurtje

Frontline te geven tegen vlooien en teken. :?:

Daarna waarschijnlijk niet meer nodig omdat ze bij mij nooit meer buitenkomt.

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Cerna

Re: Preventief Vlooien druppels..??

Bericht door Cerna »

Ik heb geen ervaring met Frontline, maar voor zover ik me kan herinneren is het spul niet meer zo effectief. Ik gebruikte in het verleden Advantage.

Maar de vraag is of je preventief zou moeten geven.
Ik deed dat altijd wel, ook al komen onze katten alleen op het dakterras en balkon, omdat ik bang was voor een vlooienplaag, maar sinds een paar jaar geef ik het niet meer en ze blijven vlovrij.
En daarom zou ik aan die mensen vragen of de kat ontvlooid is en indien niet, of ze regelmatig vlooien heeft (maar wanneer ze bij hen ook een binnenkat is, verwacht ik dat niet) en op basis daarvan beslissen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Preventief Vlooien druppels..??

Bericht door Rik »

Van frontline had ik ook begrepen dat het niet meer effectief is. viewtopic.php?p=749353#p749353

Maar ik zou het inderdaad ook niet prefentief geven. Zeker niet als het geen buitenkat is. Ik heb het hier ook nooit gegeven. In principe is het gewoon gif wat het lichaam ook binnenkrijgt en moet verwerken. Ik zou alleen antivlooienmiddel geven als er ook echt vlooien zijn. Even ongemak maar O zoveel beter naar de kat.

Maar sowieso even navragen is wel zo handig.

Vergeet ook niet te vragen naar allerlei andere dingen. Zoals wat eet ze, heeft ze allergieën, medische geschiedenis, etc. Waarschijnlijk heb je dat allemaal op een lijstje staan ;)

Tevens, maar dat hoeft natuurlijk niet direct, zul je haar chip op een gegeven moment over moeten schrijven op jouw naam. (Ik neem aan dat ze gecastreerd en gechipt is maar ook dat niet je natuurlijk vragen als dat nog niet ter sprake is gekomen.)

Ik neem verder aan dat je voorlopig ook contact met hun blijft houden. Af en toe een whatsappje met hoe het gaat, fotootje, e.d. Dan hou je ook het kanaal open met eventuele vragen die je aan hun zou willen stellen ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Preventief Vlooien druppels..??

Bericht door Hansratlook »

---
Bedankt voor de reacties...

Ik ga het hun maandag zeker even vragen allemaal ;-)

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Plaats reactie