Kat/kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Hallo iedereen,

ik ben gisteren gaan kijken naar mijn nieuwe aanwinst, een kitten van 3 maanden, een heel mooie lichtgrijze tijgerin!! Ik mocht haar nog niet mee naar huis nemen want Summer zit met een dikke darmontsteking(gelukkig is ze vandaag al veel beter!!!) en de DA zegt dat ik ze geen extra stress moet geven, dus ga ik mijn "Kitty" want dat wordt haar naam zaterdagmiddag halen!
Ik ben er al helemaal gelukkig van, want het is zo een schatje, ze was me al helemaal aan het onderlikken!
Ik kan niet wachten tot morgen!
Iemand nog tips voor als ik haar ga halen?

Dikke kus,

blauwzwart
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Sja wat ik heb gedaan is de nieuweling bij thuiskomst nog even in de korf gelaten zodat ze kennis konden maken met elkaar en daarna eruit gehaald.
Oja de tijdelijke kattenbak had ik wel beneden gezet en daar ging ze gelijk als eerste op.
Die heb ik daar gelaten tot ze zelf naar boven ging op de andere bak.
Voor de rest maar laten betijen, ze moeten toch aan elkaar wennen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jelle is hier in een grote groep gekomen. Jerry is ook zeven maanden en beide heren hebben elkaar helemaal gevonden. Ik denk dat het mee zal vallen en dat je ook nog jonge kater alleen maar blij zal zijn met een speelkameraadje. Zeker als je werkt.
Veel plezier met je katten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
nancyhane
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:32

Bericht door nancyhane »

Ik heb een kater van bijna 11 maanden. Ik heb hem sinds hij 16 weken is. Hij was erg dominant, want zijn moeder en hij konden niet meer samen leven. De moeder zat altijd boven en de kater beneden. En nu heb ik hem.
Ik zou graag een kitten erbij hebben. Maar ik ben bang dat grote ruzie wordt met mijn kater omdat hij zo dominant is. Wat zal ik doen? Een kitten erbij nemen en het aanzien of is het beter van niet.

Groetjes Nancy
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Als hij nog niet geholpen is zou ik eerst dat laten doen. Dat kan de dominantie wat verminderen.
Het gebeurt wel vaker dat een moeder haar kittens op een bepaalde leeftijd verstoot omdat ze oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen.
Sommigen blijven goed met elkaar, anderen niet.
Dus dat zegt in principe niks over de acceptatie van een kitten.
Dat kan mischien juist hartstikke goed gaan na een gewenningsperiode aan elkaar.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik heb het vaker gehoord dat moeders niets meer met haar kids te maken wil hebben, en andersom. Een kitten van een week of 8 zou best heel goed uit kunnen pakken, hoor ;-) . Geef beide tegen die tijd wel de kans om een eigen plek te hebben zonder dat ze elkaar in de weg hoeven te zitten en geef ze vooral de tijd ;-) Succes met je beslissing!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

hoi, dit topic vind ik heel intressant vooral omdat ook ik overweeg er een kitten bij te doen.
mijn andere kitten is nu 13 weken en is zo speels en ook wel dominant dat het mij het beste lijkt..
alleen m,n vriend is er niet zo kapot van, ik zal nog flink moeten praten, voordat er een bij komt.. haha maar hij komt er wel!!!!!!!!
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Gewoon onweerstaanbare kittens op je achtergrondje zetten en steeds wisselen.
Zoeken naar kittens en steeds zeggen 'ahhhhh kijk dan toch wat lief he'
Zo is mijn wederhelft overstag gegaan met onze derde :grin:
Eentje zoeken bij een opvang wil ook wel helpen, die krijgen altijd weinig kans. Dat vertederd vaak meer en zo help je een ongewenst kitten ook nog aan een liefdevol huisje wat zij ook verdienen ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

nou dat kitten komt er hoor!!!!!
ben even bij het asiel wezen kijken en daar zat ze dan...
ikke direct verkocht!!!!!!!
ze is gevonden in een doos samen met haar broertjes en zusjes.. zielig hoor snap niet wat zo,n mens bezielt..
zaterdag kan ik haar halen en hoop dat loeky wat met haar kan opschieten..
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Hoi iedereen,

Ik heb mijn kitten nu 3 weken en nog steeds komt Summer niet overeen met haar.
Ze blaast niet meer zoals in het begin, maar ze vecht wel met Kitty.
Ze loopt achter haar aan, Kitty gaat dan onderdanig op de grond liggen en Summer kruipt op haar en bijt haar!
Is dit erg? hoe moet ik reageren?
Kitty zoekt altijd contact met Summer, maar Summer wil niet, ze loopt steeds weg of begint kwaad te miauwen!
Heeft er iemand raad voor mij?
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Blauwzwart ;-)

Summer wil het nieuwe katje gewoon laten weten wie de baas is.

Lady heeft dat ook heel lang gedaan bij Rosie.

Het gaat vanzelf over ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Hey Loontje,

Wat is "lang" eigenlijk :?: , ik vind 3 weken al lang,
vooral omdat Kitty zo een lief katje is he,
die maakt zich nergens druk om, je mag vanalles met haar doen, da katje is nooit kwaad.
Summer is een heel andere kat, als je haar streelt en ze vind dat je nie op die plaats moet strelen dan bijt ze!
Ze moet trouwens nie veel van andere mensen buiten mij weten,
als mijn vriend haar wil strelen dan miauwt ze op een kwade manier, van andere mensen loopt ze weg,...
Als ik haar oppak en het zint haar dan is ze lief tegen mij, maar enkel tegen mij.
Kitty is lief voor iedereen! Da is zo een verschil he,...
Ondanks het feit dat Summer zo doet tegen Kitty blijft Kitty proberen,
ik vraag me af, moet ik hen niet eens een dag opsluiten in een kamer zodat Summer moet gewend raken aan Kitty, want nu kan ze altijd weggaan naar buiten of naar de garage,...
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Dat is juist goed!

Summer moet weg kunnen lopen als ze daar zin in heeft ;-)

En straf Summer vooral niet als ze op het kleintje duikt. Daar wordt het alleen maar erger van.

Het duurde een paar maanden voor Lady niet meer elke keer op Rosie dook.

Pas de laatste tijd spelen ze met elkaar.

Geef het de tijd ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Sjors en Luna hebben hetzelfde. Sjors (de oudste) springt ook bovenop Luna. Die verweert zich wel, maar Sjors blijft bijten overal. Op een gegeven moment dan laat Luna het allemaal over zich heenkomen.

Nu lees ik dat het wel een paar maanden kan duren eer twee katjes aan elkaar gewend zijn.

Wanneer moeten we Sjors nu straffen. Op welk moment gaat het te ver? Geeft Luna dit aan, van ophouden nu je gaat te ver?

Nog een vraagje; we hebben Luna sinds afgelopen vrijdag. We houden ze 's nachts nog gescheiden, wanneer kunnen we ze het beste bij elkaar laten?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Week 4, is voorbij,
nog steeds hetzelfde, Summer en Kitty vechten! Maar het gaat nu wel anders, het is nu Kitty (de jongste) die op Summer springt. Ze moet wel altijd het onderspit delven want Summer is groter en dikker.
Is het normaal dat Kitty nu steeds de aanval inzet?
Het blazen is wel veel minder, Summer tolereert Kitty als ze niet te dicht in de buurt komt, maar als ik Kitty dicht bij Summer wil zetten, dan wordt Summer kei kwaad en loopt weg,...
Summer was aan het slpaen en ik had Kitty bij haar gelegd, alles ging goed, tot ze het besefte, jammer,... t was zo schattig 8-)
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Plaats reactie