Kat/kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Heb al van alles gebeurd, maar soms blaast hij als ik er naast loop om iets te gaan halen om te drinken ofzo.

Dit is uiteraard allemaal nieuw voor mij. heb express een dag verlof genopmen zodat hij niet alleen zou zijn, maar ik heb het gevoel dat hij aleen wil zijn.
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Brian schreef:maar ik heb het gevoel dat hij aleen wil zijn.
Dat denk ik niet eigenlijk hoor.

Misschien kun je heel rustig gaan zitten en een boek lezen of tv kijken? Dan komt hij je vast na een tijdje wel opzoeken. Kittens zijn nieuwsgierig!
Gebruikersavatar
serafina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2007 09:55
Locatie: den haag

Bericht door serafina »

het komt echt allemaal wel goed.

Hij vind het gewoon eng. Maar het is heel lief dat je een dagje vrij hebt genomen.
Hij komt vanzelf wel ineens bij je kijken en pas maar op straks is ie niet meer bij je weg te slaan ;)
groetjes Marion en een pootje van Serafina, Wolfie en Tom
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Gisterenavond kwam hij totaal niet af toen ik tv was aan het kijken.

Alleen als ik zijn raam riep of gewoon begon te praten tegen hem dan kwam hij aangelopen en als ik hem wou aaien ofzo dan liep ie vlug weer weg.
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Komt wel goed. ;-)
Ze moeten wennen aan hun nieuwe huisje, aan jou, aan het feit dat het nest weg is..

Niet teveel pushen en inderdaad veel tegen hem praten en zijn naam noemen. Als hij komt, niet meteen aaien maar gewoon zachtjes doorpraten. Het feit dat hij op je stem afkomt is positief en binnen notime geeft ie zelf wel aan dat je hem kan aanhalen! ;-)

Inderdaad, die speeltjes aan stok zijn ideaal, dan kan je spelen zonder dat ie te dicht bij moet komen..
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

Helaas heb ik ontdekt dat er beestjes in zijn haartjes zitten , en dat dat mss ook de reden is dat ie wat extra weent ofzo, of schuw is ....

Ook loopt ie overal tegenaan met zijn hoofd en nekje, ik denk omdat de jeuk niet te doen is ofzo ...

Nuja, morgenvroeg om 8u30 heb ik een afspraak bij de DA ... Ik laat het jullie weten hoe het ermee is ..
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

weet niet ofdat het vlooien zijn ... er zat zelfs 1 dikke tussen die ik niet te pakken krijg ( zeker 3 mm is het en pekzwart)
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
butterflydaisy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2007 19:34

Bericht door butterflydaisy »

Hallo, omdat iedereen het hier neerzet doe ik het dan ook maar even. Ik zit te twijfelen of ik er een kitten bj zal nemen. Ik heb nu al een poes (Daisy) en die is inmiddels bijna 9 maanden oud en dat gaat allemaal heel goed. Nou wou ik er toch nog eentje bij, gewoon als speelkameraadje voor Daisy, maar ik zit toch een beetje met de ruimte hier. Ik woon op een kamer van 16m2 en ik dacht dat dat misschien wat te weinig was voor 2 katten, alhoewel Daisy het hier prima naar haar zin heeft. Verder laat ik Daisy niet buiten ofzo. Ook blaast Daisy als ik ergens anders ben naar de kat die daar dan woont en wordt ze helemaal gestresst. Maar dat is dan een ander huis en niet haar eigen territorium. Nou heb ik inmiddels al een beetje op internet rondgekeken en zag iemand die ook een nestje wegdoet. Maar volgens mij is dit hetzelfde meisje als waar ik Daisy vandaan heb en ze heeft nu alweer 2 nestjes op internet staan! Wat moet ik daar dan van denken? Daisy komt wel bij haar vandaan, maar is verder wel kerngezond. Nou vroeg ik me af: is het wel verstandig om een kitten erbij te nemen?
happy69
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2007 13:06

nieuw kitten erbij

Bericht door happy69 »

hallo , ik heb sinds n paar dagen n kitten tijdelijk hier (voor vriend),
ik heb zelf n hondje 4jr en n poes van 7 mnd , het katertje is nu net 7 wkn , met de hond gaat t prima samen de poes blaast en gromt en haalt soms naar het kittenkaterje uit .
omdat ik zelf ook nog n kitten erbij wil wilde ik toch graag kijken hoe dit gaat met de andere poes .
de poes houdt het katertje wel constant in de gaten , en snuffelt overal aan , maar zodra ze het katertje ziet is t grommen en blazen en haalt ze uit als het katertje te dichtbij komt .
verder gaat ze haar gewone gang in huis .
het katertje zelf vertroeft nog veel onder de bank , komt wel regelmatig ff de boel verkennen is ook niet echt bang aangelegt , maar zodra de poes te lang blijft grommen en blazen kruipt hij weer veilig terug .
de hond vindt t prachtig zo'n klein wezentje erbij beschermt t kleintje ook .
ben er niet bang voor dat dit niet goed komt maar durf ze ook nog niet alleen te laten , weet niet hoever de poes zal gaan .

groetjes van dierenliefhebster
Gebruikersavatar
Marie-Jo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 12:30
Locatie: België / Londerzeel

Bericht door Marie-Jo »

Ik denk niet dat hij echt gevaar loopt maar het blijft toch altijd bang afwachten en better safe than sorry. M'n kater en hondje waren meteen heel lief naar het kleintje toe maar ik liet de kater toch buiten als er niemand thuiswas. En met m'n hondje liet ik ze ook niet alleen daar ze geen hond kende (en ook geen gevaar lol) en al eens uithaalde. Dus bleef ik er wel bij als ze samen zaten.

En als ze alleen zat kon ze rustig alles verkennen en was ik toch wat gerust dat er niets kon gebeuren.
Suc6 ermee :)
happy69
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2007 13:06

Bericht door happy69 »

thanks ,had de poes voor de zekerheid op de gang gezet en de hond zit altijd in de bench als ik niet thuis ben , niet omdat ze de poes en kitten wat zal doen maar omdat hij graag papier versnippert hihi .
hond kan veel hebben van de poes spelen ook altijd met elkaar , dagen elkaar uit :) .
zijn nu 5 mnd samen en nog nooit gewonden gevallen hihi .

groetjes van dierenliefhebster
butterflydaisy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2007 19:34

Bericht door butterflydaisy »

Bij nader inzien heb ik 30m2 tot mijn beschikking, bovendien ga ik binnenkort ook verhuizen en dan ga ik zeker voor groter. Ik denk ook dat het aan het karakter van de kat ligt hoeveel ruimte zo'n kat nodig heeft. Ik ga vanavond toch naar een nestje kijken en dan kijk ik ook hoe de katten zich gedragen etc. Ik vind wel, als ik een kat heb dan zal ik daar ook zijn leven lang voor zorgen, ik stuur ze niet weg of wat dan ook. Mijn katten gaan voor alles.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

butterflydaisy schreef:Nou heb ik inmiddels al een beetje op internet rondgekeken en zag iemand die ook een nestje wegdoet. Maar volgens mij is dit hetzelfde meisje als waar ik Daisy vandaan heb en ze heeft nu alweer 2 nestjes op internet staan! Wat moet ik daar dan van denken?
Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van mensen die maar lukraak nestjes krijgen en die dan vervolgens op het internet (al dan niet te koop of gratis) aanbieden. Ik vind dat zelf niet echt getuigen van dierenliefde, want het is erg zwaar voor moederpoezen om steeds maar weer nestjes te krijgen. Dus ik zou hier mijn kittentje niet vandaan willen halen. Het maakt me daarbij verder niet uit of het kittentje nu wel of niet gezond is en of het goed verzorgd is, want de moederpoes heeft het zo veel te zwaar en er is toch al zo'n kattenoverschot in Nederland. Maar dit is mijn persoonlijke mening en iedereen moet die beslissing natuurlijk gewoon voor zichzelf nemen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Sandra, je hebt wel een punt. Maar ik moet eerlijk bekennen dat als de mensen waar mijn twee katten vandaan komen consequent geweest waren, ik deze twee heerlijke poezels niet had gehad. En hoewel Musti (de tweede) het overblijvertje was, vond ik het juist fijn dat hij van dezelfde mensen kwam. Onze eerste kat was al heel sociaal en Musti is dat nog meer, dankzij die mensen juist. Ondertussen hebben ze wel al hun katten laten helpen.

Waarom vraag je niet gewoon op de man af of je vermoeden klopt en hoe het komt dat ze nu (alweer) een nestje hebben. Misschien is er wel een heel diervriendelijke uitleg voor en dan kun je nog zien wat je er mee doet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik ben blij om te lezen dat jouw katjes uit een warm nest kwamen en uiteraard zijn er vele andere mensen die hun moederpoezen met alle warmte en liefde omringen en daar heb ik natuurlijk niets op tegen, maar in dit specifieke geval heb ik het over een dame van het internet die nu al weer TWEE nestjes aanbiedt, vlak nadat ze het vorige nestje aanbood.

Dit lijkt mij een beetje te veel op broodfok of anders op een behoorlijke onverschilligheid over het welzijn van de moederpoezen, maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, al vraag ik me af of deze dame de waarheid zal spreken als je haar op de man af zou vragen wat de achtergrond hiervan is.

groeten,
Sandra
Plaats reactie