Kat/kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

allemaal bedankt voor jullie reacties! Marlene, heel erg lief dat je er eentje een eind in de richting wilt brengen! Maar dat is niet nodig.

Ik zat zelf ook al te kijken naar een kitten, en heb een nestje gevonden in de buurt van den haag waar ik er eentje van heb uitgezocht! Ik kan haar vrijdag ophalen en dan is ze 7 weken! Vind t wel erg klein, maar ja als de eigenaar ze dan weg wil doen kan ik er ook weinig aan veranderen. Ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan tussen haar en Guus. Hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Morgenochtend is het zover, dan gaan we onze nieuwe aanwinst ophalen! Spannend! Ik laat weten hoe het gaat!
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Spannend!!! Heel veel plezier met ophalen morgen! :grin:
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Vanmorgen ons kitten opgehaald, het is echt een schatje. Ze spint heel hard en komt al lekker bij je liggen. Alleen Guus is een beetje van slag. Ze loopt de hele tijd te blazen, en slaat ook naar de kleine. We weten niet zo goed of we nou moeten ingrijpen of niet. Heb wel het idee dat het toch uitgevochten moet worden maar vind het erg vervelend! Volgens mij doet ze haar geen pijn (of nog niet tenminste) maar ze wordt er wel bang van en blijft doodstil liggen. Hoop dat ze snel het strijdbijltje begraven.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Hoe minder jij je ermee bemoeit hoe sneller en beter het wennen zal verlopen. Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik bij de eerste kat zelf heel zenuwachtig was en dat pikte de oudste kat meteen op. Bij nummer 5 was ik zelf een stuk rustiger en die was met twee dagen ook al dik bevriend met de andere katten.
Alleen als je echt merkt dat het te hard gaat en dat de kleine zich onvoldoende kan verdedigen kan je je ermee bemoeien. Maar dan nog het liefst door ze af te leiden door bijvoorbeeld je sleutelbos op de grond te gooien.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Moni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jan 2007 12:25
Locatie: Heerhugowaard

Poesje uit asiel

Bericht door Moni »

Hallo,

Sinds gistermiddag heb ik een poesje van 3,5 jaar uit het asiel meegenomen.Ze is afwachtend,dat werd al verteld.Nu ze hier is,schuilt ze zich op,achter de bank,achter de kattenbak (overdekt) of onder het bed.
Ik weet dat er geduld nodig is,maar wat kan ik het beste doen?
Haar lekker laten gaan of haar bij me op schoot nemen?
Verder is ze heel aanhankelijk en is gek op 'kriebelen'.Ze is al op de kattenbak geweest (uit zichzelf),de kattenbak staat op de overloop onder een zelfgemaakte kast.Ik heb het idee dat ze geen trappen gewend is.Haar eten staat op zolder.Ik heb een daar een traphekje staan,anders eet mijn hondje al het eten op.Ze is al meerdere keren over het hekje heen gesprongen,dus dat is geen probleem.
Groetjes,Moni
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hoi

Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.. En wat goed dat je een wat oudere kat uit het asiel gehaald hebt... :thup:

Het toverwoord blijft toch: Geduld. Ik zou niet achter haar aan gaan vangen. Laat haar maar even haar eigen gang gaan. Je schrijft dat ze heel aanhankelijk is. Komt ze al naar jullie toe om te kriebelen??? Dan ben je al een heel eind..

Ik zou gewoon afwachten. Als ze zo'n knuffel is, komt ze vanzelf achter de bank vandaan. Zo te lezen gaat het al de goede kant op..Heb geduld
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Moni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jan 2007 12:25
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Moni »

Ik heb drie weken geleden 'mijn Wimpie' van 3 jaar oud in moeten laten slapen;buikvliesontsteking.Juist omdat ik hier heel veel verdriet van heb,wilde ik een poesje uit het asiel halen.Ze is evenoud als Wimpie was,maar dat is de enige overeenkomst.Wimpie was rood en een manneke.Lizzy is een zwart poesje.
ik wil proberen om haar met een snoepje de trap op te lokken als ik haar vanavond eten ga geven ;-)
Groetjes,Moni
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Fijn dat je een poesje uit het asiel hebt gehaald! Ik weet uit ervaring dat asiels vol met schattige katten zitten waar je heel veel plezier aan kunt beleven.

Ik denk ook dat je met geduld heel ver komt. Het beste is om niet achter haar aan te zitten, haar niet op te tillen en niet op schoot zetten.

Wel kun je rustig naast haar gaan zitten en haar aaien en veel tegen haar praten en haar lokken met je stem of soms met iets lekkers. Als ze nog speels is kun je ook proberen met haar te spelen. Gelukkig is je katje een knuffelige kat, dus als ze je eenmaal een beetje gaat vertrouwen dan zal ze vanzelf naar je toe gaan komen om aangehaald te worden.

Verder heel veel plezier toegewenst met je nieuwe huisgenoot en je weet het hè: veel foto's, zijn we dol op!!!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Moni, ik denk dat je het op deze manier prima doet! Verder sluit ik me aan bij Bianca en Sandra.... met veel geduld kom je een heel eind ;-) . Lizzy zal vanzelf gewend raken aan gewoonten en dingen die dagelijks terug komen en jullie moeten elkaar natuurlijk ook nog wat beter leren kennen zodat je wat meer op elkaar ingespeeld raakt ;-) .
Heel erg fijn dat je haar een kans geeft!
Sterkte met het verlies van Wimpie :-( . Hij is wel heel jong naar de regenboog gegaan.

Verder een warm welkom, hier ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Moni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jan 2007 12:25
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Moni »

Ik had haar gisteravond meegenomen naar de kamer.Ze liep een poosje heen en weer en ging op een gegeven moment ligggen kroelen op de grond (terwijl ze naar ons keek).Ze is vannacht weer op de bak geweest en.....ze heeft haar hele brokjes-bakje leeggegeten! Ze is wel wat angstig voor de wasmachine (die staat ook op zolder).
Ik had haar vannacht weer bij me op de slaapkamer,maar wil haar daar niet teveel aan wennen.Vanmorgen liet ik haar uit de slaapkamer en deed de deur dicht.Toen ging ze voor de deur zitten miauwen.Zal dit onwennigheid zijn dat ze dan alleen is?
Groetjes,Moni
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Mag ze niet lekker bij je zijn?
Je doet het goed hoor en sterkte met het verlies van je rode mannetje. Veel te snel he :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Moni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jan 2007 12:25
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Moni »

Tuurlijk mag ze lekker bij me zijn,graag zelfs.Maar naar mijn idee moet ze snachts toch op 'haar eigen plekkie' slapen.
Vanavond kwam ze voor de eerste keer ZELF naar beneden! Ik had al eten neergezet,dus we zijn samen (ik lokte haar met mijn stem) naar zolder gegaan.terwijl ze zat te eten keek ze steeds om het hoekje van de kast (de droger stond aan en die stopt natuurlijk steeds).Daarna zijn we naar de kamer gegaan.Ik had een speelmuis aan een touwtje gedaan en sleepte die voor haar langs.Op een gegeven moment pakte ze hem en begon er mee te spelen (zie fotootje)
Groetjes,Moni
Gebruikersavatar
Moni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jan 2007 12:25
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Moni »

Update Lizzy : Ze is nu twee weken bij ons in huis en ze begint lekker te wennen.Ik heb een krabpaaltje gekocht,omdat ze aan mijn kleed begon.Meteen toen het paaltje in de kamer stond,begon ze haar nageltjes te scherpen!
Ze heeft nu een 'eigen plek' gevonden in de kamer.Ze ging op een houten kist (ong. een meter hoog) liggen.Ik heb de bovenkant van de kist helemaal vrij gemaakt voor haar en hier een lekker fleece-dekentje neergelegt.Ze vind het heerlijk.Ook wordt ze rustiger en laat zich makkelijker optillen.Soms komt ze zelf naar me toe als ik op de bank zit,maar op schoot.....nee,DAT nog niet (heb de tijd hoor...haha).

Dus kortom ....het gaat goed met mijn meissie :lol: (maar had nog een vraag over kale plekken,die ik elders heb gestald)
Groetjes,Moni
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Wat leuk om te lezen dat het nu al zo goed gaat. Kwestie van tijd en wennen he.
Ik hoop dat ze ook binnenkort heerlijk op je schoot gaat liggen....maar niet iedere kat doet dat heb ik uit ervaring.

Groetjes

Helma
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Plaats reactie