Kitten of kat? Ras of geen ras?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten of kat? Ras of geen ras?

Bericht door nellebel »

ik geloof niet dat ik bij een solokat van 9 nog zou proberen een kitten te zetten. dat is net als een bejaarde een baby geven. dan zul je 2 kittens moeten nemen die dan met elkaar kunnen spelen en jouw kat met rust laten als het dan perse moet. ik zou er sowieso niet aan beginnen .ik geloof niet dat je je kat er een plezier mee doet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Kitten of kat? Ras of geen ras?

Bericht door Cerna »

Ik sluit me bij Wendy aan en zou het niet meer doen want daar doe je je bejaarde kat echt geen plezier mee.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten of kat? Ras of geen ras?

Bericht door Rik »

Op zich is het idee, om de kitten pas te introduceren wanneer het wat rustiger geworden is bij een oudere kat, niet eens zo slecht. Maar dan heb je het over minstens een jaar of ouder. Ik denk niet dat jullie zo lang zouden wachten.

Het introduceren op voor beide onbekend terrein is ook geen slecht idee.

MAAR.... ik ben het ook eens met Wendy en Annet. Een (elke) kat bij een 9 jarige zetten, loop je grote kans dat die 9 jarige solo-kat geen enkele andere kat meer kan accepteren (ik kan het weten want ik had ook graag een kat bij Bowy* willen zetten). En als je vriend de kat dan al heeft? Wat dan? Die wil hij ook niet meer weg doen. Een kitten zou je nog terug kunnen brengen als het niet lukt (nog geen band, kitten is zo weer opnieuw geadopteerd). Maar bij een kat van ouder dan 1 jaar die je reeds hebt, doe je dat niet.

De keuze zal dan tegen die tijd waarschijnlijk vallen op "toch maar bij elkaar doen" en daar doe je je 9 jarige geen plezier mee.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie