# Te kleine ruimte voor kat(ten)?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een heerlijk nieuws, want ik ben altijd weer blij als een wat oudere asielkat een nieuw huisje heeft gevonden :-)! Hij wordt vast heel gelukkig met jou en jij met hem!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Bericht door rieneke »

er wordt hier steeds gesproken over het beschikbare aantal vierkante meters.
niet onbelangrijk, maar vergeet niet dat een kat driedimensionaal leeft, dus graag gebruik maakt van hoge(re) plekjes.
een flinke klimpaal doet al wonderen.
en ontruim een stuk vensterbank voor je kat, zodat hij lekker van het uitzicht kan genieten.
zet eens een doos boven op een kast, dat soort dingen scheelt al zo veel!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

De berichten over krabpalen etc. is verplaatst naar het juiste topic op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 450#344450
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Meghan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jan 2007 01:22
Locatie: Spijkenisse/Rotterdam
Contacteer:

Re: Te kleine ruimte voor kat(ten)?

Bericht door Meghan »

ik zit op 40 m2, en heb 4 katten.
nou komen ze niet in de slaapkamer, maar alleen in de woonkamer, kattenkamer, keuken en gang.
de kattenkamer heb ik speciaal ingericht voor als ik er niet ben, of wanneer ik mensen over de vloer heb,
die allergisch zijn.
op die manier hebben ze dus genoeg ruimte.

hiervoor zat ik op kamers, 18m2, en dan nog keuken en gang (nog wel redelijk groot..) maar dat was echt niet te doen.
sinzi werd onzinderlijk, en amy at niet meer. (nynne en bam vertoonden geen verschijnselen)
nu (sinds december) is alles gelukkig normaal.
Pootjes van Nynne en Bam, Amy en Sinzi!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Te kleine ruimte voor kat(ten)?

Bericht door Uumie »

Hoi!

Mijn vriend en ik wonen nu op zo'n 50m^2 en we hebben nu één lieve kater van 8, Georgie heet-ie. We hebben hem drie weken geleden uit het asiel gehaald, en het gaat echt prima! Hij is zelfs bang voor de deur, de ramen etc. dus hij durft niet eens naar buiten. Hij heeft genoeg ruimte om rond te rennen (want speels is hij nog wel :P) en al zijn eigen plekjes en dergelijke.

Nu is het probleem dat hij moeilijk alleen kan zijn. Hij protesteert zodra wij de deur uit gaan en miauwt (blijkbaar) als we even weg zijn. Superzielig natuurlijk voor onze meneer! Het dierenasiel gebeld, en die raadden ons aan om nog een kat te nemen :) Ik ben helemaal voor, dus komende zaterdag gaan we nog een lieve poes uitzoeken. De medewerkers van het asiel zeiden ook dat 50^m voor twee katten (mits wat ouder en gewend om binnen te zijn) geen probleem is. Ik neem aan dat zij toch wel weten wat goed is voor die diertjes? Want ik ben zo bang dat het straks dus niet gaat en we één van de twee viervoetertjes weer weg moeten doen...
Laatst gewijzigd door Uumie op 17 apr 2009 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Te kleine ruimte voor kat(ten)?

Bericht door Leonie89 »

klinkt helemaal goed, als ik het zo hoor.. :) hou je ons op de hoogte ?
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Te kleine ruimte voor kat(ten)?

Bericht door Uumie »

Natuurlijk! Ik kan nauwelijks wachten tot zaterdag! ;) Nu maar hopen dat George en poes nummer 2 het ook zo'n goed idee vinden... Maar ik laat zeker weten hoe het gegaan is allemaal!

EDIT:

Nou, ik zal even vertellen over de nieuwe kat en over dit weekend ;)

Zaterdag zijn mijn vriend en ik naar het asiel geweest. We hadden vantevoren het idee om een kleine poes te nemen, maar mijn voorliefde voor enorme katers won toch weer. Uiteindelijk kwamen we thuis met James, een kater van 2. Hij is echt ENORM, niet te geloven ;)

Thuis even in de kooi laten staan en George laten snuffelen. Al vrij snel kwam James uit de kooi en ging het hele appartement doorzoeken. En George er maar achteraan, haha ;) James gromde af en toe naar George, maar ze hebben helemaal niet gevochten of gesproeid. Vandaag mocht George voor het eerst aan James' kont ruiken, daar moest James eerst echt niks van weten. Ik merk dat George heel graag wil spelen met James, maar James is daar niet zo in geïnteresseerd. Wel leuk om te zien hoe George opleeft trouwens, van een vrij slome kater is hij ineens heel levendig en rent overal achteraan, echt heel grappig.

Maar de ruimte lijkt geen probleem te zijn, George blijft liever op de grond en James zoekt het wat hoger, op de koelkast of de schouw. 's Avonds kruipt James op ons bed, en hoewel George dat eerst ook altijd deed, durft hij nu nog niet zo goed. Je ziet dat hij wel wil, maar zodra hij James in het oog krijgt durft hij niet echt. Maar dat komt misschien nog wel.

Het is in ieder geval gezellig hier, op deze kleine oppervlakte ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gesloten