Vaccinatie kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Lauravdw2
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2023 10:26

Vaccinatie kittens

Bericht door Lauravdw2 »

Hoi allemaal!

Ik ben van plan om twee kittens in huis te nemen. Ik heb er twee gereserveerd uit een nestje, ben ook al gaan kijken en ik was meteen verliefd. Nu zijn het boerderij kittens. Ze hebben daar verschillende dieren, waaronder 4 katten, rondlopen. Deze zijn allemaal niet gevaccineerd, nooit. Ook de moeder poes niet. De kittens zullen dus ook niet met 9 weken gevaccineerd worden. Ze gaven aan het niet nodig te vinden en dat hun katten nog nooit ziek waren geweest. Ik zou deze kittens wel heel erg graag in huis willen nemen en vraag me nu af; is dit een heel groot risico? Is het erg als de kittens iets later dan met 9 weken gevaccineerd worden? Bij mij zullen de kittens binnen blijven.
Of kan ik ze dan zelf het beste al met 9 weken ophalen en ze zsm laten vaccineren? Wat zouden jullie adviseren?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Vaccinatie kittens

Bericht door Asse-Poes »

Je loopt inderdaad een groot risico als je de kittens niet laat vaccineren.

Ik zou de kittens inderdaad zo snel mogelijk laten inenten.
Ook een binnenkat kan kattenziekte of niesziekte krijgen.

https://www.anicura.nl/behandelingen/kat/inenting-kat/
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie