Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Appie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2023 11:10

Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Appie »

Goedendag,

Naar het zoeken van een nieuwe geschikte kat voor mijzelf, ben ik ook over de grens gaan kijken om de kans van het vinden te vergroten.
Je komt dan op internet al snel bijvoorbeeld adoptiebureaus tegen die katten uit bijvoorbeeld Griekenland overhalen naar Nederland voor adoptie, Spanje en Cyprus komen ook al snel in beeld wie op zoek gaat naar buitenlandse adoptiebureaus.

Na veel contracten en voorwaarden gelezen te hebben, blijkt dat iemand die via deze sites een kat gaat adopteren en de kat uiteindelijk bij diegene thuis is, diegene nooit de echte eigenaar zal worden van de kat, de kat blijft eigendom van het adoptiebureau.

Een veel voorkomende regel in de kleine lettertjes betreft onder andere:
Het bedrag wat betaald moet worden voor de kat of hond, zijn kosten die gemaakt zijn en betreft niet de koopsom.

Op mij komt dit over als, dat iemand alleen maar een soort van oppas mag wezen voor de kat.

Ook vraag ik me af of sommige juridische zaken dan nog wel stand houden binnen deze contracten, want er zijn nogal wat tegenstrijdheden te vinden, zoals bijvoorbeeld medische kosten, waar iemand die de kat geadopteerd heeft zelf verantwoordelijk voor is, terwijl iemand volgens zo'n contract niet de eigenaar van het dier is.

Het geeft mij geen goed gevoel, iets waar iemand heel veel van houdt en dat kan heel sterk zijn met een dier zoals velen onder ons weten, het dier van het adoptiebureau blijft en niet echt van diegene die het heeft geadopteerd.

Graag jullie reacties hierop en mening.
Cerna

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Cerna »

Wanneer je een kat uit het asiel haalt teken je ook een contract en daarin staat ook dat de kat eigendom blijft van het asiel. Maar dat is de theorie, de praktijk is anders namelijk dat de kat gewoon van jou wordt met alle verantwoordelijkheden.
Waarom zetten ze zoiets dan in een contract?
Om te voorkomen dat je de kat doorverkoopt of weggeeft. Echter, de controle hierop is nul dus eigenlijk staat het er alleen voor de bühne.

Ik heb nog nooit een kat uit het buitenland gehaald want waarom zou ik wanneer er genoeg katten in de Nederlandse asiels zitten (en de laatste 18 jaar heb ik raskatten), maar ik denk dat bij adopties van buitenlandse katten hetzelfde op gaat.
Ik ben echter wel benieuwd naar je motivatie want waarom zou je alleen een geschikte kat in het buitenland vinden?
En is het je eerste kat?
Vaak hebben katten uit Middellandse Zeelanden een rugzakje, hebben een tijd als zwerver geleefd. Kun je daarmee omgaan? Of is het misschien slimmer om een kat te nemen die mensen gewend is en mensen geweldig gezelschap vindt?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Asse-Poes »

Helemaal eens met Annet (Cerna). Bij een adoptie is het formeel niet jouw kat, maar alle kosten zijn wel voor jouw rekening. Dat ligt anders als je als pleeggezin/opvanggezin voor de kat fungeert.

Ik heb zelf via een stichting een katje uit Egypte geadopteerd.
ik heb met Clea veel geluk gehad qua karakter. Het is een super lieve en super makkelijke kat.
Maar ze heeft inmiddels wel een klein vermogen gekost. (Haar medische kosten kosten + de medische kosten voor mijn andere kat)
Ze bleek niesziekte hebben en heeft mijn andere kat besmet, die er bijna aan doodgegaan is.
Ze had ook een super slecht gebit en al haar kiezen en tanden moesten er uit.
De zogenaamde nazorg bestond uit 1 mailtje met de vraag hoe het met haar ging. Geen woord over mijn andere doodzieke kat.
Ik heb op zich geen spijt van Clea, maar ik zal dit nooit meer doen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Appie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2023 11:10

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Appie »

@Cerna,
Maar natuurlijk had ik al lang nagedacht over het doorverkopen van dieren en dergelijke, wat natuurlijk niet de bedoeling is en dat snap ik ook, maar dat voor de bühne kan duur komen te staan voor een adoptiebureau, want zelf verzonnen juridische regels houden geen stand bij de rechtbank en dus kan een persoon die bijvoorbeeld veel medische kosten zou krijgen, het kunnen verhalen op de... rechtmatige eigenaar.

Als iemand kwaad dus wil...

Doe deze bovengenoemde stappen voor medische kosten dan ook wel altijd in overleg met de rechtmatige eigenaar en leg dit vast.

Indien de rechtmatige eigenaar niet aan de kosten wil voldoen en er een weg zou gaan volgen naar de rechter, dan zullen daar ook nog eens de juridische kosten bij komen voor de rechtmatige eigenaar en volgens het contract blijft het adoptiebureau de rechtmatige eigenaar, dat zijn letterlijk en figuurlijk zelfs hun eigen woorden.

Ik word dan ook wel eens moe van contracten met zelf verzonnen juridische onzin, dit komt het vertrouwen niet tegoed en is voor de katten al helemaal niet goed, zoals vechtscheidingen nooit goed zijn voor beide partijen.
De maat nemen met broodfokkers afgestoken tegen het bovenstaande asielen doen is geen kat-haar beter.

Ik heb als kind zijnde een kat gehad, wat altijd goed is gegaan, een zwarte kat met fel gele ogen zoals mijn oma ook had, ik mocht de aangelopen kat houden gezien ik ook zo goed omging met de kat van mijn oma.

Vroeger, ja vroeger hier, hadden mensen katten, de katten gingen toen zelf een huisje zoeken bij wie ze wilden zijn, niemand in de buurt had daar problemen mee dat een kat bij een ander ging wonen, het was toen een vorm van wisselen van katten en ik ben nog steeds van mening dat het zo voor een kat werkt, een kat kiest zelf een huisje!
Helaas gaat het zo niet meer, want ook mijn eerste kat toen ik nog een kind was, is zo bij mij gekomen en de echte eigenaar van de kat was blij dat hij een huisje had gevonden bij wie hij graag wou zijn, want ook deze eigenaar zou gezegend worden met een kat die uiteindelijk bij hem en zijn gezin wou zijn.
Zo ging het vroeger met het houden van een kat hier.

In die zin, zijn en is alles in mijn ogen daaromheen... broodfokkers.
Want iedereen praat hetgeen goed wat in zijn of haar staatje past... maar dat telt niet als het om een kat gaat.

De laatste kat dit ik tot het eind heb gehad, was die van mijn ex-vrouw, een kat die vanaf dag één helemaal mijn kant optrok, terwijl ik de kat geen eten en speeltjes gaf, want dat deed mijn vrouw toen altijd.
Heeft ooit iemand wel eens meegemaakt, dat je samen met de kat bij de voordeur zat en deze kat vertelde dat het beter was om niet naar buiten te gaan vanwege hij ziek kon worden/niet veilig was en de kat er verder nooit een probleem van gemaakt heeft om niet meer naar buiten op de straat te mogen?!
Met deze kat heb ik zelfs wel eens opgezocht of katten telepathische krachten hebben, want ik kon berichten opvangen van deze kat en hij begreep wat ik hem vertelde.
Nu geloof ik niet in telepathie, maar meer in lichaam bewegingen en oog bewegingen waar een kat heel erg gevoelig voor is, maar het zegt toch al genoeg dat ik toen opzoek ging naar telepathie.

Hetgeen mij aansprak bij het lezen op buitenlandse asiel sites zoals bijvoorbeeld in Griekenland, was dat een bange kat niet buiten moet komen, maar binnen gehouden moet worden... en dit is nog maar één dingetje.
Een asiel in Nederland dat zegt dat een bang dier naar buiten moet kunnen gaan!
:roll:
Ja je moet een bang dier lekker naar buiten toe laten gaan!
:shock:
Een bang dier raakt niet weg als je deze naar buiten laat gaan!
:edoh:

Ik hoop echt, dat er geen uitleg verder nodig is... toch?!
Mag ook wel natuurlijk, want dan weet ik ook meteen wie ik niet serieus moet nemen.

Een kat zoekt veiligheid, wil lekker rustig kunnen slapen zonder bang te zijn.

Verhuisdieren(punt)nl, ik heb nog nooit zoveel dubieuze verhalen en foto's van katten gezien.
Dierenasiels(punt)com, ook hier veel foto's van dieren die helemaal niet ter adoptie zijn, maar deze foto's dienen om mensen te lokken om een ander dier aan te kunnen smeren.
En als ik dan op een kat reageer die niet buiten mag komen enz enz... dan krijg ik alleen een bericht van bedankt dat u gereageerd hebt op deze kat.
Maar verder krijg ik niets meer te horen en een maand later staat de kat nog steeds ter adoptie, geweldige situatie voor de kat niet?!
Helaas, maar ik ben te oud om deze onzin nog voor waar door te laten gaan.

De asielen in Nederland bereiken bij mij het tegenovergestelde van dat ze prediken voor te zijn.
Hoe sta ik er op dit moment voor:
Broodfokkers staan op dit moment boven de asielen als het om een keuze zou gaan.
Marktplaats staat op dit moment boven de asielen.

Ik moet toegeven, dat het een behoorlijk prestatie is de Nederlandse asielen het zover hebben kunnen kat-schoppen.

Het is niet aan mij om deze zogenaamde Stichtingen te gaan veranderen, want dat zullen ze zelf moeten doen.

Een ras-kat is financieel geen enkel probleem voor mij om aan te schaffen, echter ik een man ben en een leuke mannen kat zoek, een stoere kat zonder flufies en dergelijke.
Het liefst een echte EU KH Cypers, maar ook heb ik wel degelijk gekeken naar ras-katten zoals een Russian Blue, Nebelung, Chartreux, Snowshoe en ook een Egyptische Mau vind ik erg leuk.

Ik ben net boven de 50 nu, het gaat mijn laatste kat worden, want hierna wil ik geen kat meer, omdat een diertje na mijn dood in zo'n shitty Nederlands asiel terecht gaat komen met al die ondeskundigheid eromheen, dus het maakt mij niet uit of het een EU KH Cyprus gaat worden of een ras-kat.

En katten met een rugzakje bij zich, kunnen heel vaak erg dankbare katten zijn en vaak ook dingen voor iemand terug doen... als je het maar wilt zien en ervoor open staat.
Appie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2023 11:10

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Appie »

@ Asse-Poes,

Deze dingen moet je inderdaad heel goed over informeren, zoals het geen niesziekte heeft en het gebit goed is, anders kun je veel kosten gaan verwachten.
Je kunt je dan ook afvragen als ze al zo lang in die buitenlandse opvang gezeten hebben, wat ze dan allemaal met het geld doen, want het wordt dus kennelijk niet uitgegeven aan het welzijn van die dieren.
Maar lees ook mijn voorgaande post, de rechtmatige eigenaar aansprakelijk is en daar komt de rechtmatige eigenaar met zelf verzonnen juridische onzin niet onderuit.

En zie hier, dat ook ik heel dubbel hierin ben, maar ik tot nu toe zeker geheel niet te spreken over de asielen hier in Nederland.
Voor de Nederlandse asielen...
Stop met fake advertenties om andere katten bij iemand in de maag te splitsen, want zo kun je niet met dieren omgaan.
Stop met onzin over het een binnen of buiten kat is, als een kat FIV heeft, mag deze ook niet meer naar buiten toe, dus hou op met de onzin of een kat naar buiten toe moet.

Het is heus wel duidelijk of het bij iemand fout is gegaan met een dier, deze gegevens zijn er en ook beschikbaar voor dieren asielen, dat hoeft niet bewust te zijn gebeurd, door ouderdom van iemand kan het gebeuren dat iemand niet meer voor een dier kan zorgen, ook in deze situaties is het goed dat er ingegrepen wordt, maar deze mensen hebben het vaak goed bedoelt voor het dier.
Iemand die dus niet te boek staat als het slecht onderhouden van dieren, kun je een dier aan toevertrouwen/een kans geven.

Je kunt ook een dure ras kitten treffen die binnen de twee jaar een gespleten boven-gehemelte krijgt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Rik »

Cerna schreef: 08 mar 2023 23:34 Wanneer je een kat uit het asiel haalt teken je ook een contract en daarin staat ook dat de kat eigendom blijft van het asiel.
Ik was toch even nieuwsgierig en heb het getekende formuliertje er even bij gepakt. Bij mij staat daar adoptie en aanschaf. Niets over dat het dier eigendom blijft van het asiel. Maar misschien is dat per asiel ook weer anders.

Stichtingen werken wel vaak met 'bruikleen'. Maar bij 'aanschaf' en 'koopcontract' wordt je wel echt eigenaar.

https://verhuisdieren.nl/dierenwelzijn/ ... nd-of-kat/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Asse-Poes »

Op een kat uit een asiel of van een stichting zit geen garantie.
In mijn geval met Clea: 'garantie' tot en met de landingsbaan van Schiphol.
Bij een kitten van een fokker kan je soms een ander kitten krijgen als het kitten binnen een x periode overlijdt.

Stichtingen hebben chronisch geld tekort. Asiel ook trouwens. Alles moet goedkoop en met minder.
Als je een kat uit het buitenland haalt, weet je van te voren (of zou je moeten weten in ieder geval) dat de medische zorg daar beduidend slechter is dan in NL.

Ik heb de stichting gemeld dat Clea ziek was. Had dat zin? Nee natuurlijk niet. Als ik zelf de kosten niet zou betalen, dan had Clea terug naar de stichting gemoeten.
Dat is niet in het belang van Clea.
Bovendien zouden de ziekenhuiskosten van Bellow ook nooit door zo'n stichting betaald worden.
Ik heb het gemeld en was er klaar mee.
Het stoorde me alleen enorm dat er geen enkel teken van medeleven of belangstelling voor Bellow terugkwam.

Clea was trouwens ingeënt en had een Egyptisch paspoortje. (Voor wat dat waard was).

En misschien heb ik pech gehad en zijn er stichtingen die het beter doen. Ik ga het niet meer uitproberen.
Als er ooit nog een kat komt, zal dit een herplaats-Siamees van een fokker zijn. En dat geeft ook 0 garanties maar wel een beter gevoel.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Appie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2023 11:10

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Appie »

Rik schreef: 09 mar 2023 15:50 Ik was toch even nieuwsgierig en heb het getekende formuliertje er even bij gepakt. Bij mij staat daar adoptie en aanschaf. Niets over dat het dier eigendom blijft van het asiel. Maar misschien is dat per asiel ook weer anders.

Stichtingen werken wel vaak met 'bruikleen'. Maar bij 'aanschaf' en 'koopcontract' wordt je wel echt eigenaar.

https://verhuisdieren.nl/dierenwelzijn/ ... nd-of-kat/
Helemaal juist Rik.
Het viel me daarom ook op dat ik nog geen buitenlands adoptiebureau gevonden heb via het web, waarbij dit ook zo is.
Iedere keer dat ik de kleine lettertjes is ging bekijken, kwam er wel ergens het zinnetje voorbij dat het te betalen bedrag niet de koopsom betrof.
Wellicht dat dit juridisch mag in het betreffende land, maar wie iets wil aanbieden of verkopen in een ander land, moet zich aan de wetten houden van dat land.

Een uiterst merkwaardige gang van zaken dus, want de geschreven teksten waren in het Nederlands ook nog.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Rik »

Appie schreef: 09 mar 2023 17:41 Wellicht dat dit juridisch mag in het betreffende land, maar wie iets wil aanbieden of verkopen in een ander land, moet zich aan de wetten houden van dat land.
Het mag ook in Nederland. Zolang het maar in je contract/overeenkomst staat.
Daar ga je zelf mee akkoord.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Appie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2023 11:10

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Appie »

Asse-Poes schreef: 09 mar 2023 16:37 Op een kat uit een asiel of van een stichting zit geen garantie.
In mijn geval met Clea: 'garantie' tot en met de landingsbaan van Schiphol.
Bij een kitten van een fokker kan je soms een ander kitten krijgen als het kitten binnen een x periode overlijdt.

Stichtingen hebben chronisch geld tekort. Asiel ook trouwens. Alles moet goedkoop en met minder.
Als je een kat uit het buitenland haalt, weet je van te voren (of zou je moeten weten in ieder geval) dat de medische zorg daar beduidend slechter is dan in NL.

Ik heb de stichting gemeld dat Clea ziek was. Had dat zin? Nee natuurlijk niet. Als ik zelf de kosten niet zou betalen, dan had Clea terug naar de stichting gemoeten.
Dat is niet in het belang van Clea.
Bovendien zouden de ziekenhuiskosten van Bellow ook nooit door zo'n stichting betaald worden.
Ik heb het gemeld en was er klaar mee.
Het stoorde me alleen enorm dat er geen enkel teken van medeleven of belangstelling voor Bellow terugkwam.

Clea was trouwens ingeënt en had een Egyptisch paspoortje. (Voor wat dat waard was).

En misschien heb ik pech gehad en zijn er stichtingen die het beter doen. Ik ga het niet meer uitproberen.
Als er ooit nog een kat komt, zal dit een herplaats-Siamees van een fokker zijn. En dat geeft ook 0 garanties maar wel een beter gevoel.
Ik begrijp dat je het erbij hebt gelaten, maar niet iedereen hoeft er zo over te denken.

Dieren vallen in Nederland niet alleen onder het eigendomsrecht, maar ook onder goederenrecht.
Deze wet stelt dat de rechtmatige eigenaar te allen tijde aansprakelijk blijft en zoals ik in de post naar Rik ook al heb aangegeven, valt het aanbieden en verkopen onder de wet van het land waar het naartoe gehaald wordt.

De kleine lettertjes die buitenlandse adoptiebureaus dus zelf opstellen, zal dus in geval van aansprakelijkheid als zwaar over de schreef gezien worden binnen de Nederlandse wetgeving voor het betreffende adoptiebureau.
Appie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2023 11:10

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Appie »

Rik schreef: 09 mar 2023 17:52 Het mag ook in Nederland. Zolang het maar in je contract/overeenkomst staat.
Daar ga je zelf mee akkoord.
Rik, waar het om gaat is, er kan zoveel in een koopcontact of in een huurcontract staan, maar dat wil niet zeggen dat het juridisch ook mag, een geplaatste handtekening is dan niet van toepassing.

Edit:
Even ter verduidelijking, volgens de Nederlandse wet, als je niet de eigenaar bent van het dier, maar het dier verblijft wel bij je, dan ben je dus de houder van het dier en ben je dus niet aansprakelijk voor geleden schade in de vorm van bijvoorbeeld medische kosten.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Asse-Poes »

Het zal misschien juridisch wel of niet kloppen, maar wat schiet je er mee op?
Ellenlange procedures doorlopen om de medische kosten vergoed te krijgen en misschien het risico lopen dat de kat terug moet naar de stichting?
Ik wilde Clea en daar zaten voorwaarden aan vast. Accepteer ik die niet, dan 'krijg' ik Clea niet.

Een marktplaats katje of een broodfokker katje is nog erger. Je houdt dat verdienmodel in stand en je hebt dan helemaal geen idee wat je in huis haalt. Inteelt, erfelijke aandoeningen en nog meer ellende.
En voor die kosten draai je dan ook op, want je hebt het katje immers gekocht. Je hebt geen contract dus bewijs het maar.

Misschien denk ik te simpel, maar wat is het punt nu eigenlijk?
Eigenaar of adoptant, een huisdier kost geld. Soms veel, soms weinig.

Volgens mij is er geen enkele wet waarin staat dat een overeenkomst tussen een stichting voor herplaatsing van huisdieren en een particulier niet rechtsgeldig zou zijn als beide partijen de voorwaarden overeengekomen zijn en getekend hebben.
Als dat wel zo is, dan hoor ik het graag.

Stel dat jij 4x per jaar met de kat naar de dierentandarts wil, dan moet de stichting dat volgens jou maar betalen?
Dan zijn asiels en stichtingen snel failliet.
En wie betaalt de kosten van voeding, vaccinatie, een gebroken pootje enz. ?
Koop een tv. Daar zit garantie op en wordt of gemaakt door de verkoper of je krijgt een andere, maar dan moet je de kapotte tv inleveren.
Maar je koopt geen kat en je krijgt ook geen garantie. Je adopteert.
En als je wel koopt, is de garantie zeer beperkt tot 6 maanden en tot maximaal het aankoopbedrag.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Rik »

Nee, ik denk ook niet dat dat zo bedoeld was. Het was meer een neven-discussie omdat Annet zei dat de Nederlandse asielen werken met contracten waarbij je geen eigenaar van de kat zou worden. En dat herkende ik niet.

(Als mijn kat de bekleding van de Porsche cabrio van mijn buurman molesteert kan ik hem dus bij het asiel over het hek gooien :lol: Als de wet stelt dat je geen eigenaar bent, dan zullen er situaties genoeg zijn waarbij je terug kunt vallen op de echte eigenaar ;) In die link die ik gaf stond ook een voorbeeld van contract dat als je een dier koopt, dat als de koper op een gegeven moment vindt dat het dier lastig is (of dure operatie niet uit willen voeren) en in wil laten slapen, dat dat in overeenstemming moet met verkoper. dat soort dingen. Maar wellicht is dat nu hier een beetje off-topic.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Asse-Poes »

Dit kom ik tegen:

https://verhuisdieren.nl/dierenwelzijn/ ... nd-of-kat/

Je kan geen hond of kat adopteren 😀
Je koopt of leent een hond of kat.
Maar de voorwaarden zijn hoe dan ook rechtsgeldig als beide partijen getekend hebben.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een kat uit bijvoorbeeld Griekenland adopteren.

Bericht door Rik »

Asse-Poes schreef: 09 mar 2023 19:52 Dit kom ik tegen:

https://verhuisdieren.nl/dierenwelzijn/ ... nd-of-kat/

Je kan geen hond of kat adopteren 😀
Je koopt of leent een hond of kat.
Maar de voorwaarden zijn hoe dan ook rechtsgeldig als beide partijen getekend hebben.
Ja, dat is de link die ik hierboven al plaatste.
Vandaar dat ik ook zei dat het in Nederland volgens mij gewoon mocht, wat die stichtingen doen. (Alleen dat ik niet wist dat er ook asielen zijn die het doen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie