Positieve ervaringen met 1 kitten?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door Anne »

Ik ben ook erg blij en dankbaar dat je deze beslissing hebt genomen

Ik denk dat je je nu zelf wat geruster voelt en alleen maar vreugde voelt als je deze twee zo lekker samen ziet slapen :-P en stoeien :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door MissMeow »

Ik moet zeggen dat ik het even schakelen vind, hoor! Ik houd me maar voor dat dit het beste was, maar voor mijn gevoel ben ik mijn katje ff kwijt 😊 Knox en ik hebben een fantastische week hier samen gehad, heel intens. 1 op 1, heel fijn. Er was echt aandacht voor elkaar en ik kon goed bijsturen als dat nodig was. En nu ineens is het een kittenstorm waar ik even niet meer bij lijk te horen. 'Onze' momentjes zijn ff weg. En ik hoop dat ze op termijn weer terugkomen.

De kittenorkaan raast de hele dag door! Racemobieltjes en ik houd me maar een beetje afzijdig. Moet wel uitkijken dat ik niet 'uitcheck' en wel blijf corrigeren indien nodig. Als ik ze bij kan houden πŸ˜‰

Iemand die mijn verhaal herkent?
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita LokiπŸˆβ€β¬›(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door Rik »

Dan kun je ook zien hoeveel kittens elkaar nodig hebben en dat een mens eigenlijk geen vervanging is.

Die momentjes komen wel weer terug hoor. Je kunt sowieso al met ze spelen en als je snoepjes hebt dan zijn ze er straks helemaal bij. Ik hoef hier maar even te ramelen en ik heb er twee op mijn benen en buik.

Maar zeker in het begin is het even een draai en ritme vinden.
Grtz, Rik
Bono β™‚ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door MissMeow »

1 van de redenen dat ik er nog 1 bij nam, en ik vind dat best lastig om hardop te zeggen, is omdat ik oprecht bang was voor afhankelijkheid. Ik had dat met mijn hond ook, en die had daar op sommige vlakken ook 'last' van. In de vorm van lichte gedragsproblemen. En dat wilde ik niet nog een keer. En dat gezegd te hebben; nu weet ik wat mijn les in deze is. En helemaal dat ik de juiste keuze heb gemaakt!!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita LokiπŸˆβ€β¬›(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Cerna

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door Cerna »

Mr Knox schreef: ↑07 okt 2022 18:15 Iemand die mijn verhaal herkent?
Oh ja, zeker.
Ik heb twee zusjes (nu 9) en tureluurs werd ik van ze. Wanneer ze niet sliepen dan sjeesden ze door het huis, molden planten, trokken handdoeken in de badkamer van het rekje.
Er was toen een uitspraak op deze site: "Neem 2 kittens want dan slopen ze elkaar in plaats van je huis", maar dat klopte toch niet helemaal :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door MissMeow »

Neem er 2, zeiden ze. Dat is leuk, zeiden ze πŸ˜‚
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita LokiπŸˆβ€β¬›(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Cerna

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door Cerna »

Mr Knox schreef: ↑07 okt 2022 20:16 Neem er 2, zeiden ze. Dat is leuk, zeiden ze πŸ˜‚
Het is leuk voor de kittens en wij mensen komen tijdelijk op de tweede plaats. :lol:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door Rik »

Wij hebben leuke kitten-tv :lol:

Uiteraard moet je je huis wel kittenproof maken ;)

Iets roods bovenin mijn (kunst)plant:

Afbeelding

Of

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono β™‚ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door Pikachu »

Cerna schreef: ↑06 okt 2022 10:00 Het probleem met dit kitten is dat het niet bij een "goede fokker" geboren is want een goede fokker (een echte en geen vermeerderaar) laat het kitten 13 weken (verplicht wanneer het om een goede, bij een rasvereniging aangesloten, fokker gaat!) bij de moeder en geen 9 weken.
En juist die 4 weken extra bij de moeder en evt. broertjes/zusjes zijn zo essentieel voor een kitten.
Dat had ik inderdaad niet meegekregen, dat is sowieso niet okΓ©!
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door MissMeow »

@Cerna: en mijn huis ook πŸ˜„

@Rik: het zijn zulke clowns πŸ˜‚

@Pikachu: ik leer elke dag weer bij πŸ˜‰
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita LokiπŸˆβ€β¬›(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Positieve ervaringen met 1 kitten?

Bericht door MissMeow »

Dit zijn Knox Elfi (roepnaam Knox, m, wit-beige/ rood) en Knikita Loki (roepnaam Knikita, v, wit-cypers). Beide kruizing Britse Korthaar.
Afbeelding
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita LokiπŸˆβ€β¬›(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Plaats reactie