Kitten kopen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Kitten kopen

Bericht door Pistache »

Ik ben aan het rondkijken om een Brits korthaar kitten te kopen maar er zijn zoveel verschillende cattery´s hiet in België.
Hoe kies je er een goede uit?
De meesten hebben ook meerdere poezen/katers, soms tot 10 dieren. Is dit dan wel ok?
Iemand ervaringen met een goeie /slechte cattery en waar let je op?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten kopen

Bericht door Anne »

grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Kitten kopen

Bericht door Cerna »

Ik ken alleen Nederlandse catteries, maar ons laatste Britje komt ook uit België.
Deze fokker had geen website, maar wel een facebookpagina en door naar beneden te scrollen werd ik al een stuk wijzer. Wanneer je wilt kan ik haar vragen of ze fokkers kent in België die goed aangeschreven staan.
Sowieso zou ik letten op:
- aangesloten bij een rasvereniging,
- worden alle testen gedaan, ontworming, inentingen
- wanneer mogen de kittens weg
- hoe vaak een nestje
- wie is de kater en hoe is hij gehuisvest
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Re: Kitten kopen

Bericht door Pistache »

@cerna, mag je gerust vragen.
Ik woon in West Vlaanderen dus liefst in die regio mochten ze er kennen.
Is ook nog niet voor direct maar wil eerst goed rondkijken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten kopen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook letten op de neuzen van de fokdieren. Geen te platte neuzen aanschaffen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Kitten kopen

Bericht door Cerna »

'Mijn' fokker kent helaas geen fokkers in West-Vlaanderen, maar wanneer je googelt kom je bij cattery Brittoyasdream, Sint Jans Brittenhof, Fever, El Gato Feliz (volgens mij een beginnende fokker; twijfelgeval), Simba's House en vast nog wel meer.
Cattery Gilmar ziet er wel goed uit, maar erg veel katten. Zou niet mijn keuze zijn.

Je kunt ook zelf googelen en wanneer je je keuze hebt gemaakt, ons raadplegen of het een verstandige keuze is (maar mijn ervaring (heb 6 Brits Kortharen)is dat het meestal een gevoelskwestie is.
Pistache
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2021 21:38

Re: Kitten kopen

Bericht door Pistache »

Ja, waar er heel veel katten of verschillende rassen waren vielen voor mij ook af.
Dacht ook best een cattery waar ze op alles testen (FIV, Felv, HCM, PKD) want dat doen ze blijkbaar ook niet allemaal.Ik heb nog tijd om te beslissen, is nog niet voor direct.
Plaats reactie