Kitten en kinderen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Mautje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2022 11:09

Kitten en kinderen

Bericht door Mautje »

Wij hebben twee nestjes op het oog. We willen graag twee poezen of twee katers. We twijfelen wat we het beste kunnen doen vanwege kinderen. Ik heb wel eens vernomen dat katers makkelijker met kinderen zijn en aanhankelijker. Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kitten en kinderen

Bericht door Pikachu »

Hoe oud zijn je kinderen? Het geslacht van een kat maakt op dat vlak volgens mij absoluut niks uit. Het gaat ook vooral over "hoe gaan mijn kinderen om met de katten", en niet andersom. Dat zal je vast wel weten natuurlijk. Maar je zal je goed moeten verdiepen in kattengedrag, en je kinderen hier goed in opvoeden, zodat zij de signalen van een kat leren begrijpen. Wil de kat met rust gelaten worden, laat hem dan ook, enz. Dan zullen ze vast heel goede vriendjes worden!

Ik heb zelf een kater en kattin, natuurlijk allebei gecastreerd (laat dit zelf ook doen als ze niet gecastreerd zijn als ze naar jou komen). Ik vind ze allebei gewoon heel leuk en aanhankelijk. De kater kan de hele dag ergens liggen slapen, maar komt in de avond om aandacht vragen en wil dan hevig geaaid worden. Kattin komt doorheen de dag vaak langs voor kleinere porties aandacht. Maar dat ligt denk ik gewoon meer aan het karakter op zich. Geslacht maakt echt niet zoveel uit.
Plaats reactie