kittens weg met 5,5 a 6 weken

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Carine74 »

Ik ben op zoek naar een maatje voor mijn kitten en in mijn zoektocht kom ik zulke schrijnende situaties tegen, waar ik echt van schrik. Zo viel mijn oog afgelopen maandag op een advertentie van kittens die op 7 juli geboren zijn en nu weg mogen. Ik zei dat ze nog langer bij de moeder moeten blijven, wettelijk gezien minimaal 7 weken, maar de verkoper zei dat de moeder altijd in de tuin zat en de kittens de moeder ook niet meer zoeken. Kan dat uberhaupt? Ik heb aan de ene kant de neiging zo'n beestje te "redden", want als ik het niet mee neem, dan wel een ander, maar aan de andere kant.. wat haal ik me op de hals, dus heb besloten het niet te doen. Maar vind het erg voor de kittens.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Rik »

Carine74 schreef: 17 aug 2022 15:09 Ik heb aan de ene kant de neiging zo'n beestje te "redden", want als ik het niet mee neem, dan wel een ander, maar aan de andere kant..
Dan zou je eigenlijk gelijk alle kittens mee moeten nemen. Maar ja... de broodfokker wil daar ook geld voor hebben. En de kittens zo snel mogelijk de deur uit, want moeders moet snel weer een nieuw nestje krijgen :evil: :evil: :evil: :evil:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Ani »

Echt zo zielig en dier onterend :evil:
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Carine74 »

Ja, het gaat duidelijk om het geld. Hij heeft de vraagprijs ook ineens verhoogd.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Bel en Bonneke

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Bel en Bonneke »

Ongelofelijk, ik wordt hier zo boos en verdrietig van. Ik weet dat dit bestaat maar is hier nu werkelijk niets aan te doen ?

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Rik »

Melden bij de dierenbescherming. Maar ik denk niet dat die er veel mee doen. Er wordt sowieso vrij weinig gehandhaafd bij alles wat met dierenbescherming te maken heeft.

Zo staat op dierenmishandeling een boete tot € 19.500 en e.v. tot 3 jaar gevangenisstraf. Ik denk dat die nog nooit is uitgedeeld. Je mag van geluk spreken als de mensen die veroordeeld worden voor zware dierenmishandeling een huisdierenverbod krijgen en een boete van een paar honderd euro. Meer niet. En dit (wegdoen onder de 7 wkn) zal wel niet onder zware mishandeling vallen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Anne »

Ik zou dit soort situaties wel aangeven bij de dierenbescherming
Dan heb jij als burger in ieder geval je plicht gedaan
Wat Rik zegt werkt heel ontmoedigend, doe het gewoon, nee heb je en ja kun je krijgen

Om dit soort situaties te ontmoedigen zou ik gewoon naar het asiel gaan voor kittens


Iedereen kan dit wel zielig vinden ;zolang mensen op marktplaats hun kittens kwijt raken verandert er niks
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Pikachu »

Absoluut aangeven, maar nee, nooit een kitten halen bij zo een walgelijke mensen. Voor elk dier dat je zo "redt" komen er weer twee nieuwe in de plaats. Als de vraag blijft, blijft het aanbod ook. Als je een dier wil redden, ga dan naar een opvang of asiel :)
Bel en Bonneke

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Bel en Bonneke »

Rik schreef: 17 aug 2022 20:12 Melden bij de dierenbescherming. Maar ik denk niet dat die er veel mee doen. Er wordt sowieso vrij weinig gehandhaafd bij alles wat met dierenbescherming te maken heeft.

Zo staat op dierenmishandeling een boete tot € 19.500 en e.v. tot 3 jaar gevangenisstraf. Ik denk dat die nog nooit is uitgedeeld. Je mag van geluk spreken als de mensen die veroordeeld worden voor zware dierenmishandeling een huisdierenverbod krijgen en een boete van een paar honderd euro. Meer niet. En dit (wegdoen onder de 7 wkn) zal wel niet onder zware mishandeling vallen.
Dank voor de info Rik en goed om te weten. Mocht ik dit tegenkomen zal ik er zeker werk van maken. Als iedereen dat zou doen zou er misschien eindelijk eens een einde komen aan deze misstanden.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Carine74 »

ik lees jullie reacties nu pas. De advertentie staat er nog steeds op, maar over 2 dagen zijn ze 7 weken en dan mag t..
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Anne »

Wat bedoel je Carine?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Carine74 »

Ik bedoel dat kittens met 7 weken wettelijk weg mogen, en dat het geen zin heeft om het aan te geven bij de dierenbescherming
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Bel en Bonneke

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Bel en Bonneke »

Carine74 schreef:Dat is zeker niet goed voor de kitten. Ik heb ook gewacht tot Lizzy 13 weken was voordat ik haar haalde. Ik mocht haar met 10 weken ophalen, maar ik wilde per se pas met 13 weken.
Ik denk dat veel mensen dit niet weten Carine. Ik ben het in ieder geval niet tegen gekomen in mijn voorbereidingen, met Bel en ook niet met Bonneke. En ik heb toch ècht veel gelezen en me geïnformeerd.

Ook veel mensen die een toevals nestje hebben weten het niet. Ik ben in ieder geval nog niemand tegengekomen die mij er op heeft gewezen. Ook mijn dierenarts niet.

En met Bon en Bel erbij heb ik toch in de loop van de jaren 6 poezen gehad.

Je zou dus zeggen dat je het dan toch ergens tegenkomt.

Maar goed, ik weet nu beter, en mocht er nog een poesje komen, zal ik mijn beslissingen daar aan aanpassen en anderen er ook over informeren.

Te beginnen bij mijn nichtje die op het punt staat op zoek te gaan naar een kitten.

Beter laat dan nooit Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk



Laatst gewijzigd door Bel en Bonneke op 23 aug 2022 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Carine74 »

Dat is zeker niet goed voor de kitten. Ik heb ook gewacht tot Lizzy 13 weken was voordat ik haar haalde. Ik mocht haar met 10 weken ophalen, maar ik wilde per se pas met 13 weken.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Bel en Bonneke

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Bel en Bonneke »


Carine74 schreef:Ik bedoel dat kittens met 7 weken wettelijk weg mogen, en dat het geen zin heeft om het aan te geven bij de dierenbescherming
Sorry ik heb weer eens niet goed gelezen

Ik denk dat het wel zin heeft Carine. Hoe meer meldingen ze binnenkrijgen van een aanbieder des te beter ze kunnen ingrijpen en eventueel een case opbouwen. Bovendien kunnen ze altijd gegevens opvragen van de ad.
Of ze dit in dit geval zullen doen is natuurlijk de vraag.

Ik snap echter ook dat het een lastige stap kan zijn om inderdaad actie te ondernemen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Plaats reactie