kittens weg met 5,5 a 6 weken

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Bel en Bonneke

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Bel en Bonneke »

Carine74 schreef:Dat is zeker niet goed voor de kitten. Ik heb ook gewacht tot Lizzy 13 weken was voordat ik haar haalde. Ik mocht haar met 10 weken ophalen, maar ik wilde per se pas met 13 weken.
Ik denk dat veel mensen dit niet weten Carine. Ik ben het in ieder geval niet tegen gekomen in mijn voorbereidingen, met Bel en ook niet met Bonneke. En ik heb toch ècht veel gelezen en me geïnformeerd.2

Ook veel mensen die een toevals nestje hebben weten het niet. Ik ben in ieder geval nog niemand tegengekomen die mij er op heeft gewezen. Ook mijn dierenarts niet.

En met Bon en Bel erbij heb ik toch in de loop van de jaren 6 poezen gehad.

Je zou dus zeggen dat je het dan toch ergens tegenkomt.

Maar goed, ik weet nu beter en anderen er ook over informeren.

Beter laat dan nooit Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Rik »

Waarschijnlijk heeft er in de advertentie niet letterlijk gestaan dat ze met 5,5/6 weken weg mochten. Dus dan zullen de mensen altijd zeggen dat ze alvast nieuwe baasjes aan het zoeken waren (eerst wel mag). Ik geloof niet dat daar een verbod tegen of (hoewel dat wel handig zou zijn).

Ik kijk af en toe het programma the dog rescuers op nat geo en daar zie je wel dat ze af en toe boetes uitdelen maar ook verbod op huisdieren houden uitdelen. Maar dan gaat het el echt om schrijnende gevallen.

Bij het asiel (waar ik Bono en Yuna gehaald heb) is 8 weken standaard. Maar dat is hoofdzakelijk ook om ruimte te maken voor nieuwe dieren in de gastgezinnen. 'Gelukkig' was Yuna vrij licht en moest ze tot 9,5/10 weken wachten voor de eerste enting (en dus adoptie).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Carine74 »

Bel en Bonneke schreef: 23 aug 2022 19:41 Ik denk dat veel mensen dit niet weten Carine. Ik ben het in ieder geval niet tegen gekomen in mijn voorbereidingen, met Bel en ook niet met Bonneke. En ik heb toch ècht veel gelezen en me geïnformeerd.2

Ook veel mensen die een toevals nestje hebben weten het niet. Ik ben in ieder geval nog niemand tegengekomen die mij er op heeft gewezen. Ook mijn dierenarts niet.

En met Bon en Bel erbij heb ik toch in de loop van de jaren 6 poezen gehad.

Je zou dus zeggen dat je het dan toch ergens tegenkomt.

Maar goed, ik weet nu beter en anderen er ook over informeren.

Beter laat dan nooit Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk
Ik vond het meteen op internet toen ik ging zoeken wanneer de beste scheidingsleeftijd is.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Carine74 »

Rik schreef: 23 aug 2022 19:46 Waarschijnlijk heeft er in de advertentie niet letterlijk gestaan dat ze met 5,5/6 weken weg mochten. Dus dan zullen de mensen altijd zeggen dat ze alvast nieuwe baasjes aan het zoeken waren (eerst wel mag). Ik geloof niet dat daar een verbod tegen of (hoewel dat wel handig zou zijn).
Ja, dat ook nog eens..
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Bel en Bonneke

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Bel en Bonneke »

Carine74 schreef:
Ik vond het meteen op internet toen ik ging zoeken wanneer de beste scheidingsleeftijd is.
Ah oke. Ik heb gegoogled op "Wanneer mag een kitten weg bij moeder." Dat zal het verschil wel uitmaken.

Gelukkig dat jij wel op de hoogte was Carine.

Ik weet nu beter dus, mocht er ooit nog een kitten komen, zal ik mijn beslissing aanpassen aan wat ik hier op het forum in de afgelopen maand heb geleerd.

Ik wil mijn onwetendheid niet goed praten maar ik heb nooit problemen g.ehad met een van mijn poezen. Het zijn en waren gelukkige en gezonde beestjes. Dus ik moet toch iets goed hebben gedaan nietwaar ?!

Anyway...

Veel succes met je zoektocht naar een maatje voor Lizzy. Ik hoop dat je gauw vindt wat je zoekt voor de kleine dame.



Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: kittens weg met 5,5 a 6 weken

Bericht door Carine74 »

Dank je wel!
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Plaats reactie