Advies nodig: kitten erbij, maar hoe voeren?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Catwoman123456
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2022 11:42

Advies nodig: kitten erbij, maar hoe voeren?

Bericht door Catwoman123456 »

De titel klinkt wat vreemd, want ik weet wel hoe ik een kitten moet voeren :-P , maar het gaat om het volgende:

Momenteel hebben wij een Britse korthaar kater (gecastreerd) van 1 jaar en willen er nog graag een Britse kitten er bij.
Echter heeft onze Britse korthaar nu een voer automaat, want hij eet als een bezetene alles op. Hij krijgt dus nu op vaste tijden uit de automaat.
Hoe moeten we dat doen als de kitten er straks is? We kunnen geen bakje voor haar neerleggen want dat gaat onze oudste op eten. Elke keer apart eten geven word wat lastig. Ik werk wel eens thuis, maar het komt ook wel eens voor dat we beide de hele dag weg zijn.

We komen er zelf niet helemaal uit, dus vandaar wat advies gevraagd!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Advies nodig: kitten erbij, maar hoe voeren?

Bericht door Pikachu »

Is gewoon een tweede voerautomaat geen optie? Lijkt me het gemakkelijkste :)

Edit: ik bedoel dan een surefeed die niet op vaste tijden open gaat, maar gewoon open gaat op basis van de chip van het kitten.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Advies nodig: kitten erbij, maar hoe voeren?

Bericht door Ani »

Het lijkt mij goed om sowieso in het begin, bv de eerste week, wel bij de eetmomenten aanwezig te zijn. Vanwege het wenproces zal dat ook noodzakelijk zijn. Dan kun je observeren hoe het gaat met een bakje neerzetten.
Je zou dan naast de eetmomente die het kitten nodig heeft als je niet thuis bent inderdaad gebruik kunnen maken van een surefeed.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie