Kittens aanschaffen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Sanne7472
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2022 16:43

Kittens aanschaffen

Bericht door Sanne7472 »

Hallo,

Sinds kort zit ik er aan te denken om een kitten te nemen. Ik woon zelf in een appartement met 1 slaapkamer en aparte woonkamer (40m2). Nu ben ik zelf 4 dagen in de week aan het werk. En ben bang dat ik dan te veel weg ben. Als ik thuis kom of vrij ben dan mis ik toch wel een beestje om mij heen. Is het dan verstandig om 2 kittens te nemen of bij 1 laten?

Dankje,☺️
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kittens aanschaffen

Bericht door Anne »

Zowiezo 2 !

https://poezensnuitjes.com/waarom-kittens-altijd-samen/

Naast dit zou het naar zijn om je kitten 4 dagen alleen te laten zitten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Kittens aanschaffen

Bericht door Cerna »

Ik heb iemand gekend die het ook leuk vond dat wanneer ze thuis was, er een kat zou zijn.
Alleen........ ze werkte fulltime en was 's avonds en in het weekend ook vaak weg. Ik heb haar geadviseerd om geen kat te nemen. Dat advies heeft ze in de wind geslagen en het gevolg was dat de kat vereenzaamde.
Het was een Maine Coon, erg mensgerichte katten.....
Deze buurvrouw ging louter van zichzelf uit ("wanneer ik thuis ben, is het leuk enz..) en ik had intens medelijden met haar kat. Vond het ook egoïstisch.

Maar wanneer jij vier dagen werkt (8 uur per dag, neem ik aan?) en verder thuis bent dan zijn twee katten heel leuk gezelschap.
Plaats reactie