Kittens en Peewee kattenbak

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Woensdag3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2022 18:08

Kittens en Peewee kattenbak

Bericht door Woensdag3 »

Wij krijgen binnenkort 2 kittens en ben me nu goed aan het oriënteren op kattenbakken. Ik hoor goede ervaringen over de Peewee kattenbak. De kittens zijn nu volgens mij gewoon een soort zand gewend. Kan ik ze bij thuiskomst gewoon op de Peewee kattenbak zetten of eerst op klontvormend grit en dit later vermengen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Kittens en Peewee kattenbak

Bericht door marloes501 »

Peewee heeft een gebruiksaanwijzing waar ook op staat hoe je de kat kan laten wennen aan het nieuwe systeem.
Als je googld op: peewee kattenbak laten wennen
Dan kom je de gebruiksaanwijzing zo tegen

Persoonlijk heb ik niet zo,n goede ervaring met het systeem.
Mijn kat wilde er beslist niet op.
Dat is alweer een aantal jaren geleden en ik weet niet of het nu nog steeds zo is, maar in die tijd was er een probeer periode van ik geloof 6-8 weken waarin je het systeem kon uit proberen.
En als je kat er niet aan kon wennen kreeg je je geld terug.
En ik heb inderdaad netjes als mijn geld terug gekregen.
Dus dat was een prima service.

succes en veel plezier met voorbereiden voor de komst van jullie 2 kittens
Woensdag3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2022 18:08

Re: Kittens en Peewee kattenbak

Bericht door Woensdag3 »

Ik zie inderdaad dat zij adviseren in eerste instantie een en ander te mixen. Zijn hier ervaringen mee? Zijn er ook mensen die dit direct hebben gebruikt?

Volgens mij bestaat er nu niet een geld terug garantie, maar mochten ze het niet willen dan kan ik de bak altijd als gewone bak gebruiken.
Plaats reactie