tweede kitten?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Moos275
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2021 12:50

tweede kitten?

Bericht door Moos275 »

Hoi!

Eind juli heb ik een fleskitten geadopteerd van 10 weken. Inmiddels is hij 4 maanden en gaan we nog regelmatig spelen met zijn broertje hier in de buurt. Ik heb alleen het idee dat hij toch wel een maatje mist of meer verrijking zoekt.
Speeltjes en dergelijke heeft hij genoeg, maar zodra er iets buiten de voordeur te horen is wil hij naar buiten. Ook is hij heel erg aanhankelijk als ik na een dag kantoor thuis kom (2 a 3 dagen per week). Ik vraag mij dus echt af of het niet beter is om een tweede kitten te nemen, zodat ze elkaar bezig kunnen houden.

Ik heb een appartementje van 44m2 (+balkon) en twijfel heel erg of dit niet te klein is voor een tweede kat en met name als ze elkaar uiteindelijk niet blijken te liggen. Dan is het huis gewoon niet groot genoeg om ze uit elkaar te kunnen halen.

Hebben jullie als ervaren katteneigenaren tips of ideëen?
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: tweede kitten?

Bericht door Lieselotje »

Ha Moos275

Ik woon zelf ook op een appartement en heb destijds op advies ook twee kittens aangeschaft.
Ze zijn inmiddels 4 jaar en 4 jaar hier in huis.
Ik moet zeggen dat het best veel is in huis, maar die van mij zijn ook heel erg aanwezig en willen nog wel eens allerlei dingen aan me vragen (ze praten veel)
Ze spelen samen, maar het leukst is het als ik met ze speel (dat vinden ze leuk en vragen daar ook om).
Het is aan jou om te beslissen of een tweede erbij leuk is voor hem.
Kan je anders niet kijken of zijn broertje erbij kan, want daar reageert ie alvast goed op.

Denk goed na voor je een stap zet, die van mij willen ook graag naar buiten, maar hier in het centrum kan dat echt niet en ze mogen dan alleen op het balkon, onder toezicht, want ze zijn nogal ondernemend.
De ene is al diverse keren op de railing van het balkon gesprongen.
Moos275
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2021 12:50

Re: tweede kitten?

Bericht door Moos275 »

Hoi!

Dank jullie wel voor de reacties. Zijn broertje heeft een maatje in huis dus om die uit elkaar te halen vind ik ook zielig en mijn doerakje daarheen zou ik echt heel jammer vinden.

@lieselotje herkenbaar! Meneer praat hier ook gezellig de hele dag🤣. Hier zullen ze alleen op een katproef balkon kunnen als ik thuis ben, dus het worden dan ook echt binnenkatjes.

Het blijft nog even een dilemma.
Plaats reactie