Kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Eppo en co
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2021 11:16

Kitten erbij

Bericht door Eppo en co »

Beste kattenmensen,

Ik heb samen met mijn vriendin sinds vrijdag onze eerste kitten, een mannetje genaamd Eppo. Nu vinden we hem superlief en enorm schattig, maar hebben we een probleem: hij is ‘s nachts niet weg te krijgen bij de slaapkamerdeur en verveelt zich dermate dat ie ‘s ochtends stiert als een malle. Dit houdt in dat ie de voeten aanvalt, alles pakt en sloopt wat ie kan en geen milliseconde stil kan zitten. We weten dat dit kittengedrag is, maar het slopen wordt wel heel irritant. We hebben gelezen dat een tweede kitten goed is voor ons liefje. Mijn vriendin is echter wel bang dat de kittens samen gaan stieren en het haar dus dubbel zo lastig gaan maken, is dit ook zo?

We willen graag het beste voor onze lieve eppo, maar deze zorg moet even worden besproken, we hebben namelijk geen idee of we daarmee twee voetaanvallers en massaslopers in huis halen ;)
kittentjes

Re: Kitten erbij

Bericht door kittentjes »

Absoluut 2 kittens nemen. Ze slopen elkaar en hebben ook 's nachts veel aan elkaar qua gezelligheid. Heb je ook genoeg echte klimmogelijkheden zoals een lekkere grote krabpaal, plankjes etc?

Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk

Eppo en co
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2021 11:16

Re: Kitten erbij

Bericht door Eppo en co »

kittentjes schreef: 18 aug 2021 13:08 Absoluut 2 kittens nemen. Ze slopen elkaarAfbeelding en hebben ook 's nachts veel aan elkaar qua gezelligheid. Heb je ook genoeg echte klimmogelijkheden zoals een lekkere grote krabpaal, plankjes etc?

Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk
Zeker! Sinds gister is hij in het bezit van een heus krabkasteel. Ook mag hij gewoon op de bank klimmen en kan hij op de poef springen. Ook hebben we nog een andere krabpaal staan. Is een tweede kitten zo veel beter?
kittentjes

Re: Kitten erbij

Bericht door kittentjes »

@Rik heeft altijd een mooie link over het nut van een tweede kitten

Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten erbij

Bericht door Anne »

Hierbij een andere link maar het komt grotendeels op hetzelfde neer


https://stichtingpoezensnuitjes.wordpre ... ijd-samen/

lees dit maar eens door
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten erbij

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie