Wel of niet een derde kat?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zazou
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2021 15:16

Wel of niet een derde kat?

Bericht door Zazou »

Hallo!

Ik zit een beetje met een dilemma, waarvan ik hoop hier wat wijzer te worden en een keuze te kunnen maken.

Wij hebben een kater van 5 jaar oud en een poes van net 7 maandjes oud. Vanaf het begin dat wij de jongste kregen (nu inmiddels al aardig wat maanden geleden, toen zij ongeveer 3 maandjes oud was) moet de oudste niet veel van haar hebben. Hij negeert haar, als ze in de buurt komt blaast hij naar haar, bromt of rent weg en is veel meer buiten tegenwoordig. Poes zoekt hem desalniettemin toch iedere keer weer op, waardoor ik het idee heb dat ze echt wel graag een kattenvriendje zou willen hebben om mee te spelen. Vandaar dat ik nu overweeg om een derde katje (kitten) te nemen zodat poesje ook een kameraadje heeft en niet constant afgewezen wordt. Ze is nu nog jong, dus vandaar de overweging om het dan zo snel mogelijk te doen. Maar... ik twijfel daarnaast natuurlijk ook over het volgende: kater was al not amused met de komst van poesje, dus nóg een poesje (kitten) erbij, hoe gaat dat uitpakken? Wordt het voor hem wellicht rustiger omdat de twee jongsten elkaar dan hebben, of wordt het voor hem alleen maar nog lastiger met twee van die doerakken in huis? En, ik ga er dus een beetje vanuit dat poesje op een vriendje zit te wachten, maar is dat mijn eigen interpretatie of kan dat óók nog problemen gaan opleveren? Kortom, doe ik er überhaupt goed aan om nog een kitten te overwegen. Ik hoop op wat inzichten of ervaringen van anderen. Alvast bedankt! :smile:
:cathappy: Vos, Zazou & Cookie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wel of niet een derde kat?

Bericht door Anne »

Het gaat vaker fout als je kittens bij oudere katten plaatst omdat kittens energiek zijn en nog van alles moeten leren 😉
Daarom kan het heel goed zijn om een kitten bij jouw kitten te plaatsen zodat ze met elkaar kunnen spelen en jouw oudste weer zijn rust krijgt
Ik zou het dus gewoon proberen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie