Nieuw hier, even kort voorstellen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Takjes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2021 15:54

Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door Takjes »

Hallo allemaal,
ik heb me vandaag toch aangemeld op dit forum omdat er veel info te vinden is.
Wij krijgen binnenkort 2 kittens, zusjes van elkaar. We zouden eerst voor 1 gaan maar hebben besloten om er toch 2 te nemen omdat dat beter voor ze is. Daarnaast hebben we 2 honden. Mijn man is opgegroeid met katten, ik met honden. Onze kinderen zijn, net als wij zelf, gek op dieren. De grote krabpaal en kattenbak zijn besteld. Het eten is in huis (applaws), net als de kleine krabpaal en de baby kattenbak. We zijn er bijna klaar voor!

Voor 1 van de kittens hebben we al een naam: Nova. Hebben jullie nog suggesties voor de 2e naam? De honden heten overigens Senna en Roos.
We hebben tot nu toe:

Mila
Lily
Jazzy
Cleo
Nika
Juul
Charlie
Dani
Mika
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door Anne »

Welkom Takjes :-P

Wat een gezellige boel wordt het straks bij jullie ;-)
Super dat je je ingelezen hebt en voor twee kittens gaat👍

En die namenlijst :lol:
Ook ik had een lijstje met namen voor onze kitten knul maar het is uiteindelijk niet een naam geworden die op het lijstje stond :-P

Alvast veel voorpret
Wanneer komen de bengels?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Takjes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2021 15:54

Re: Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door Takjes »

Dankjewel Anne :) Ze komen woensdag!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door nellebel »

meestal komen de namen vanzelf als je de kittens in huis hebt. veel plezier en welkom hier
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door Demajai »

Welkom hier.
Love Taiger en Toby
Takjes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2021 15:54

Re: Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door Takjes »

Nou ze zijn er hoor! Nova en Belle, en wat zijn ze leuk samen! Ik wist dat er altijd geadviseerd werd 2 kittens te nemen wanneer er geen andere poes in huis is, maar nu zien we het met eigen ogen. Ze hebben ontzettend veel aan elkaar.
Het zijn echt twee boefjes. Ze rennen door huis en je ziet ze bijna elke dag iets nieuws leren. Kleine ondeugden zijn het.

We hebben ze nog niet voorgesteld aan de honden, ik vind dat zelf erg spannend. Ze wisselen de woonkamer af met de honden zodat er wel gewend kan worden aan de geur, de kattenbakken en de krabpaal.

We hebben 2 kleine boomerhondjes. De een is net uit logeren geweest bij mijn schoonmoeder die ook een kat heeft. Daar heeft ze 1 mep van gehad en besloot toen de kat te negeren. De ander is gewoon erg lief, kan ook neus aan neus staan met een cavia en dan nog niks doen. Dus het komt vast goed, maar we kiezen toch voor een langzame introductie 🙈
Clairevh84
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2021 19:33

Re: Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door Clairevh84 »

Hallo allemaal.

Ik ben ook nieuw op het forum.
mijn naam is Claire en ik heb één kitten (poes) Mili geboren op 15 april 2021.
De rede dat ik mij heb ingeschreven op het forum is omdat wij op 19 september as er een kitten (katertje) erbij krijgen. Hij is op 13 juli geboren en we kijken erg uit naar zijn komst.
Hij en Mili schelen dus 3 maanden en ik vroeg mij af wat de belangrijkste zaken zijn waar wij rekening mee moeten houden wanneer we ons katertje (we zijn nog niet uit over de naam) opgehaald hebben en thuis komen bij Mili.
De practische zaken als een tweede kattenbak en voerbakje is bekent, maar we vroegen ons af wat de beste manier is om ze te koppelen.
Mili leeft op dit moment samen met ons mega huiskonijn Odin van bijna 8 kg die 24/7 los loopt in huis en net als Mili zindelijk is. Alleen Odin is soms een beetje moe van het kittenspel van Mili die uiteraard zeeen van energie heeft hahaha.
Ondanks dat het konijn vs kitten is, zijn ze dol op elkaar. ze slapen samen en soms komt Odin Mili aandacht vragen om te kroelen en haar aandacht.
Mili heeft zoveel energie om te spelen en gelukkig krijgt ze voldoende aandacht van mijn twee zoons van 12 en 13 jaar.

Ik ga er dus automatisch vanuit dat ons aanstaande katertje een leuke verassing zal zijn voor Mili. Maar is dit ook zo?
Ben ik te optimistisch of moet ik rekening houden dat de nieuwe kitten juist niet in de smaak zal vallen bij onze (verwende) dame?
Hoe kunnen wij als gezin ervoor zorgen dat het koppelen zo goed en rustig mogelijk verloopt zonder dat beide teveel stress gaan ervaren.

Dan nog een tweede vraag. Mili is nog niet krols geweest omdat ze heel jong is. En ons nieuwe katertje is nog niet geholpen natuurlijk. Wat moet ik doen wanneer Mili bijvoorbeeld krols wordt? Moet ik hun dan in die periode scheiden en na haar krolsheid direct laten steriliseren. behalve dat ze natuurlijk veel te jong is voor een zwangerschap, zitten wij ook echt niet op een nestje te wachten. Ik heb heel veel ervaring met dieren maar niet met zwangerschappen en nestjes groot brengen. Graag willen we dit dus voorkomen :)

Alle adviezen zijn van harte welkom. Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!
Groetjes van Claire
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door Rik »

Clairevh84 schreef: 13 aug 2021 19:58 Moet ik hun dan in die periode scheiden en na haar krolsheid direct laten steriliseren. behalve dat ze natuurlijk veel te jong is voor een zwangerschap, zitten wij ook echt niet op een nestje te wachten.
Oeps. Fabel alert. Je moet het castreren VOOR haar eerste krolsheid. Zelfs al een eerste krolsheid is schadelijk voor haar gezondheid (latere kans op tumoren e.d.). Dat ze eerst krols moet worden is voor katten een absoluut fabeltje.

Vraag aan de dierenarts wat het vroegste tijdstip is waarop hij het wil doen en comfortable mee is (dus ervaring mee heeft). De meeste dierenartsen doen het op maximaal 6 maanden. In België doen ze veel meer aan vroegcastratie.

Het duurt overigens nog wel even voordat je katertje geslachtsrijp is dus je kunt ruim daarvoor Mili wel laten helpen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuw hier, even kort voorstellen

Bericht door Zotvanpoezen »

Rik schreef: 14 aug 2021 08:44 Vraag aan de dierenarts wat het vroegste tijdstip is waarop hij het wil doen en comfortable mee is (dus ervaring mee heeft). De meeste dierenartsen doen het op maximaal 6 maanden. In België doen ze veel meer aan vroegcastratie.
Klopt! Onze da deed het bij katjes van minimum 2 kg. Froufrou was 4 maanden oud en woog 2,2 kg toen ze gecastreerd was.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie