1jarige Maine coon herplaatser

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Misa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2021 07:28

1jarige Maine coon herplaatser

Bericht door Misa »

Goedemorgen, in de lente van dit jaar is mijn bullmastiff overleden. Mijn dochter en ik wilde al heel lang een kat. Dus enige weken geleden is Misa bij ons terecht gekomen een kitten van toen 12 weken. Het gaat ontzettend goed. Onze chihuahua vind haar ook ontzettend leuk. Misa en onze Chi hebben (nog) niet veel aan elkaar. Onze chihuahua is ontzettend klein en 4 jaar oud en geen speels hondje.
Ik twijfelde of het niet ontzettend leuk voor misa en ons was om een vriend of vriendin erbij te zoeken. Zo kwam er een 1 jarige x main coon op ons pad waar we vanavond naar gaan kijken. Hij is een kater en een ontzettende kroelkont vertelde ze. Hij is nog niet gecastreerd, maar dat wil ik in de toekomst graag wel doen. De eigenaresse van de kater weet niet of hij overweg kan met de chihuahua. En dat is eigenlijk mijn enige zorg. Mijn hondje is zo klein en ik lees nergens vergelijkbare situaties. Hebben jullie misschien tips of ervaring hoe ik dit moet aanpakken en of ik het wel moet aanpakken?
We gaan vanavond bij hem kennis maken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 1jarige Maine coon herplaatser

Bericht door Anne »

Wat ontzettend leuk dat er een speelmaatje bij komt voor jullie kitten :-P
Zelf heb ik laatst ook een 1 jarige poes overgenomen van Iemand
Deze was al honden gewend maar blaasde in het begin ook tegen onze hond.
Ik weet niet of je een bench hebt?
Daar heb ik hem in gehad
Mag ook een grote konijnenkooi zijn ;-)
Die kun je inrichten voor je nieuwe kat, gewoon inrichten met een kattenbak,slaapplaats en water,voer en wat speeltjes
De nieuwkomer kan dan rustig wennen aan het nieuwe huis,je kitten en je hond
Zonder dat hij/zij zich kan verstoppen
Als ze zich eenmaal gaan verstoppen ben je verder van huis
Zo zou ik het doen ;-)

In het begin zal het wel wennen zijn voor de nieuwe kat aan de hond omdat hij hem niet gewend is. Dit wordt vanzelf minder als je nieuwe kat ziet dat je hond geen bedreiging is
Jij moet er dan wel voor zorgen dat je hond de kat niet lastig valt,anders moet je weer van voren af aan beginnen

Toevallig heb ik nu ook de bench (oude konijnenkooi) in gebruik voor onze nieuwe kitten die gister bij ons is gekomen, dit op advies van het asiel :grin:
Zodat hij rustig kan wennen
De bench staat gewoon in de huiskamer
Succes vanavond!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kittentjes

Re: 1jarige Maine coon herplaatser

Bericht door kittentjes »

Ik denk dat een main coon van 1 niet meer in een konijnenkooi past
Maar verder prima tip een grote bench zou goed kunnen. Het hangt ook een beetje af van je Chi of die erg wild is of rustig en afwachtend hoe het zal gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 1jarige Maine coon herplaatser

Bericht door Anne »

kittentjes schreef: 28 jul 2021 12:27 Ik denk dat een main coon van 1 niet meer in een konijnenkooi past Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk
Daar heb ik geen ervaring mee :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: 1jarige Maine coon herplaatser

Bericht door Pikachu »

Is een kat in een kooi stoppen zodat hij zich nergens veilig kan verstoppen een goed idee? Klinkt voor mij echt heel bizar. Lijkt mij juist zeer stresserend voor een kat. Ik heb dit echt nog nooit gehoord.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 1jarige Maine coon herplaatser

Bericht door Rik »

Je kunt in een bench ook een verstopplaats maken.

Maar normaal zou ik eerder de hond in de bench doen omdat die degene is die normaal wat wilder is (en in een bench een stuk rustiger zodat de katten aan hem kunnen wennen). Een hond is ook vaker een bench gewend. Het hangt dus een beetje af van wie zich het meeste opdringt bij de andere (maar ik weet niet hoe Chi is qua gedrag).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Misa
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2021 07:28

Re: 1jarige Maine coon herplaatser

Bericht door Misa »

Dank allen voor de de goede tips!
Het ging 'm niet worden helaas...bij aankomst bleek dat hij wegmoest omdat hij niet met de andere katten om kon en vooral niet de nieuwe kleine in hun katten gezin . Dan durf ik het niet aan om hem bij onze Chi en kitten te zetten. Onze Chi is enthousiast en soms een beetje opdringerig maar hij jaagt gelukkig niet. Nu weer verder kijken. Er is een hele leuk poesje hier in de buurt die wel hondjes gewend is. Daar gaan we zo kijken!
Plaats reactie