Kitten dilemma

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Dennie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2021 11:10

Re: Kitten dilemma

Bericht door Dennie »

Even laten weten hoe het nu verder gaat. Ik heb onze dierenarts een mail gestuurd met de vraag of zij de brit vaker in de praktijk zien dan andere katten. Ze belde en adviseerde de kitten niet te nemen. Ja, ze zien deze katten in verhouding vaker. En helemaal het pijnlijke verhaald dat wij in korte tijd 2 katten hebben verloren, adviseerde ze het niet te doen.
We hebben besloten het dus niet te doen.
Nu het volgende vraagstuk. We merken dat onze kater niet lekker in zijn vel zit. Hij is veel meer weg. En als hij thuis is mauwt hij veel en klagend. Ik denk echt dat hij een maatje mist.
We gaan in juli 10 dagen op vakantie. Het idee dat hij dan 10 dagen alleen is vind ik echt heel erg. We wilde eigenlijk op zoek naar een kitten na de vakantie. Maar ik heb het idee dat dit zo lang duurt voor hem. En dan ook nog die 10 dagen alleen zijn. Maar nu een kitten in huis nemen en in juli weg, dat is geen optie.
Ik kwam (wel op MP) een katten opvang tegen. Katten zijn gechipt, getest op fiv/felv en gecastreerd. En ook nog best jong, net als onze kater. Wilde heel graag een kitten, om die mooie band op te bouwen. Maar ik vind het nu zo zielig voor hem. Gaat hij een kat van dezelfde leeftijd net zo snel accepteren als een kitten? Of misschien zelfs sneller? Wat is jullie mening?
Bedankt weer!!
Plaats reactie