Kitten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Ici
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2021 09:17

Kitten

Bericht door Ici »

Beste leden,

Wij willen een kitten aanschaffen maar zit in dubio, het poesje weegt 200 gram lichter dan andere kittens van zijn leeftijd.
Het nest heeft niesziekte gehad en zowel de moeder als de kittens zijn aan de dunne kant. Zou hierdoor het nest een achterstand oplopen en de kittens snel ziek kunnen worden?
Het hele nest is speels maar heb geen zin in een probleemkat waar ik iedere maand bij de da zit.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten

Bericht door nellebel »

tja, je weet het nooit van te voren. daarom adviseren we sowieso altijd om een spaarpotje of een verzekering af te sluiten oor je kat. ligt er ook aan hoe oud/jong het katje is.
ik heb ooit een raskatje gekocht van 4 maanden oud. zijn broertjes en zusjes waren al verkocht. later bleek ook dat hij veel kleiner en lichter was dan hen. hij bleek fip te hebben en is met 6 maanden overleden. als ze nog jong zijn kun je overwegen om ze langer bij de moeder te laten zodat ze echt goed aangesterkt zijn. maar nogmaals , garantie krijg je nooit. ook een gezond ogende kat kan ziektes krijgen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie