Buitenlandse Katten ??

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Hansratlook »

---
@ Dinky...

Jij beschrijft prima hoe ik er dus ook over denk :eclap:

Ik keek bijvoorbeeld net weer eens even bij "Verhuisdieren.nl" en ook daar zag ik steeds

meer katten staan via een "stichting" uit Spanje en Roemenië :twisted:

Eigenlijk zou die site, die zegt zo goed te zijn, deze advertenties moeten verwijderen!!

Maar de meningen zullen wel verdeeld blijven maar ik hou mij maar vast aan het asiel

waar ik "ingeschreven" sta en ik heb op één raskat gereageerd bij "kitten te koop.nl" eens

kijken of ik daar nog een reactie op krijg :edance:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Ani »

Succes, spannend! Hou ons op de hoogte als er een match is 😻
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Hansratlook »

Ani schreef: 03 mei 2021 16:53 Succes, spannend! Hou ons op de hoogte als er een match is 😻
Zal ik zeker doen :!:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
KattenKaatje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2022 12:40

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door KattenKaatje »

Hansratlook schreef: 02 mei 2021 12:27 ---
@ Anne...

Het zijn natuurlijk niet allemaal "stichtingen" maar ik persoonlijk vind dat iedereen die

dieren met meestal heel veel ellende en nare ervaringen, hierheen haalt, niet goed bezig.

En als jij 200 tot 300 euro voor een "straatkat " niet veel geld vind :?: :?:

Maar het is gewoon mijn mening en mijn bedoeling is zeker niet om jou "boos" te maken :roll: :lol:

Nederlandse asielen hebben vaak ook een overschot aan dieren, dus dan vind ik dat die eerst maar

eens een nieuw huisje moeten krijgen voordat je ze uit het buitenland gaat halen :!:
---
Ik vind dat een een legale stichting best om een vergoeding mag vragen die redelijk is. Dat doen Nederlandse asiels ook, en terecht. Ook hier zijn veel katten op zoek naar een baasje maar over het algemeen is de situatie in Nederlandse asiels vele malen beter dan die in het buitenland. Wij hebben er om die reden voor gekozen om een poes uit Cyprus te adopteren, helemaal legaal via een degelijke stichting en volkomen transparant. Ze arriveert over 3 weken.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Asse-Poes »

Toen Asse-Poes overleed en Bellow alleen achterbleef, ben ik op zoek gegaan naar een andere siamees. Een kitten was - mede gezien Bellows leeftijd - geen optie. Het hoefde wat ons betreft geen stamboek siamees te zijn. Maar in heel Nederland was er geen enkele siamees te krijgen met een leeftijd van een jaar of 5.
Bellow werd steeds depressiever in zijn uppie en ging steeds meer en harder mauwen.
Toen kwam ik bij een Spaanse stichting uit (best handig, we waren op dat moment in Spanje) maar dat werd niks. En daarna vond ik Clea bij een Nederlandse stichting die honden en katten uit Egypte ter adoptie aanboden.

Ik heb absoluut geen spijt van de kat op zich, ze is geweldig lief en ook erg makkelijk, maar ik zal dit niet nog een keer zo doen.
Ze kwam met niesziekte bij ons (was wel ingeënt volgens de stichting) en heeft Bellow flink aangestoken met bijna dramatische gevolgen voor hem. Ook was haar gebit zó slecht dat alles er uit moest. Net voordat ze met het vliegtuig kwam hadden ze ook diverse kiezen getrokken. Verder had ze ook nog oormijt. En allemaal kale plekken. Qua tekening leek ze op een koe :-)
We noemden haar dus liefkozend Cleetje Koe.

Mijn hele doopceel werd gelicht (dat is helemaal prima) maar van de achtergrond van de betreffende kat weet je inderdaad amper iets.

En die beloofde nazorg...na al die ellende met Bellow lieten ze bar weinig van zich horen. Ze wilden alleen weten hoe het met Clea ging.

Het zal best ook heel vaak allemaal prima gaan met buitenlandse katten, maar mochten we ooit weer een kat willen, dan wordt het een herplaatser van een fokker of een verhuisdier Siamees.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie