Buitenlandse Katten ??

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Hansratlook »

---
@ Rik...

Ik heb mij bij dat asiel opgegeven als "zoekende " en ik denk zeker met het voorjaar

en de vakanties in het vooruitzicht, dat er meer katten zullen komen daar ;-)

En verder tegen iedereen....ik ben gewoon een beetje een "tegenstander " van het halen van ellende

uit het buitenland, terwijl er ook genoeg hier is.

En dat is zeker geen "discriminatie" :enaughty:

Maar zo denk ik er over [ en volgens mij mag dat best :roll: :lol: ]

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Anne »

Cerna wrote
Het ene moment doe je oh zo lief tegen iemand en het andere moment noem je iemand "misdadig" omdat ik iemand doorverwijs naar een erkend fokker.
Niks nieuws onder de zon Annet, je kent mijn standpunten al langer dan vandaag
Wat bedoel je met lief doen tegen iemand?

Cerna wrote
Och, wat heb je toch een prachtige Britjes, Annet" (terwijl je bij jezelf denkt: "die kat komt niet uit de opvang en door zo'n kat te kopen stimuleer je het vermeerderen).
Even voor alle duidelijkheid, de dag moet nog komen dat ik jouw katten britjes noem dit omdat ik niks geef om raskatten, voor mij zijn het allemaal katten en zo benoem ik ze
Los daarvan vind ik elke kat lief, gefokt of niet, wat kunnen ze er nou zelf aan doen dat ze zijn gefokt?
Hebben ze soms gevraagd om op de wereld te mogen komen, terwijl hun soortengenootjes hun dagen moeten slijten in de opvangs?


Cerna wrote
Maar wanneer je daar koopt - of nog erger, wanneer je het vermeerderen ook nog stimuleert - en geen kat uit de opvang haalt, dan ben je dus misdadig. Ik dank je hartelijk.
Dat jij je nu op je teentjes getrapt voelt is een luxeprobleem Annet,
Je kent het probleem van overvolle asiels en opvangs, je hebt er zelf vrijwilligerswerk gedaan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Rik »

Hansratlook schreef: 02 mei 2021 14:12 Maar zo denk ik er over [ en volgens mij mag dat best :roll: :lol: ]
Dat mag helemaal.

Heel soms laait er hier een kleine flame op bij een meningsverschil maar dat is echt maar zelden hoor. Je valt alleen precies met je eerste post hier in de boter :lol: (trek je er niet al te veel van aan)

Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten op een gezellige haarbal.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Pikachu »

Ik vind dat wel interessant. Ik zie er geen erg in om katten uit het buitenland te adopteren. Uiteraard is het wel wraakroepend dat in veel landen echt compleet niks gedaan wordt aan het zwerfkattenprobleem, het probleem zou natuurlijk bij de bron aangepakt moeten worden.

Maar daarnaast kunnen die katjes er ook niks aan doen, en verdienen zij ook een thuisje. Maar goed, dat kiest iedereen zelf :)
Mijn moeder heeft zelf een hondje geadopteerd via zo'n organisatie (een echte, geen nepgedoe op Marktplaats ofzo) en dat is allemaal heel goed gegaan.

Ik vind dat allemaal prima, zolang het inderdaad geen fake organisatie is die eigenlijk dieren uit de broodfok verkoopt.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Ani »

Laten we wel wezen, ieder hier is tegen het in stand houden van dierenleed, tegen broodfokkers en handel van dieren!! En inderdaad, marktplaats is zeker een onderdeel dat het probleem van dierenleed in stand houdt. Maar laten we het kaf wel van het koren scheiden.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Pikachu »

Oh uiteraard, helemaal mee eens! :D mijn reactie was niet naar jou gericht ofzo.

Ik heb zelf ook een raskat (van een heel goede fokker) :D
Cerna

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Cerna »

Pikachu schreef: 02 mei 2021 19:21Ik heb zelf ook een raskat (van een heel goede fokker) :D
Oh jee, nog één die misdadig bezig is :-P
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Pikachu »

Haha, achja ik wil er geen discussie over opstarten hoor, wou even aangeven dat mijn reactie dus niet naar jou bedoeld was :D maar ik sta helemaal achter mijn keuze voor een raskat, en ze komt van een fantastische plek. Ik heb ook een kat die we gewoon buiten gevonden hebben, we hebben van alles wat dus, haha :D maar goed, dat is off topic.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Hansratlook »

---
Zo te zien en te horen en lezen heb ik inderdaad wel een leuk onderwerp aangekaart hier :mmwhistle: :mmwhistle:

Maar goed, ik hoop inderdaad "snel" een leuke kat te vinden...

Natuurlijk is een kitten ook erg leuk, maar alle "rompslomp " die daarbij komt kijken en daarbij

staat mijn halve woonkamer ook echt vol met planten [ ook een afwijking van mij :lol: ] en

een paar bakken [ jes ] met vissen, dus een iets rustigere [ bijna ] volwassen kat lijkt mij beter.

Het mag voor mij ook beslist een mooie raskat zijn, maar die prijzen zijn soms echt niet leuk :shock:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Cerna

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Cerna »

Zou dit wat kunnen zijn?
https://www.[verwijderd].nl/herplaatsin ... lassifieds

(hopelijk doet de link het)

Niet dus.
Ik herhaal hem even en dan moet je kitten te koop aan elkaar schrijven: https://www.kitten te koop.nl/herplaatsing/ad/brits-korthaar,67/voor-onze-lieve-jess-zoeken-wij-een-rustig-plekje,1402#dj-classifieds

Mocht dit ook niet lukken dan moet je naar de website gaan van kitten te koop (aan elkaar), herplaatsing, brits korthaar
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Hansratlook »

---
@ Cerna...

Bedankt [ het was even uitzoeken, maar gelukt ;-) ]

Ik heb even gereageerd op Jess, bij mij redelijk in de buurt.

Nu maar even afwachten of die er nog is :roll:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Ani »

Pikachu schreef: 02 mei 2021 20:26 Haha, achja ik wil er geen discussie over opstarten hoor, wou even aangeven dat mijn reactie dus niet naar jou bedoeld was :D maar ik sta helemaal achter mijn keuze voor een raskat, en ze komt van een fantastische plek. Ik heb ook een kat die we gewoon buiten gevonden hebben, we hebben van alles wat dus, haha :D maar goed, dat is off topic.
Hey, was ook zeker niet naar jou bedoelt :grin: maar in het algemeen!! Ik denk ook niet dat op het forum mensen vóór of tegen (ras) katten zijn. Ik wilde meer een soort statement maken dat ieder op het forum gewoon van (alle) katten houdt en het beste voor ze wil :epray:
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Pikachu »

Prima hoor! :D

@hansratlook: wel best even kijken of je planten allemaal veilig zijn. Er zijn veel giftige planten voor katten.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Hansratlook »

Pikachu schreef: 03 mei 2021 09:03
@hansratlook: wel best even kijken of je planten allemaal veilig zijn. Er zijn veel giftige planten voor katten.
Ik denk niet dat dat echt een groot probleem zal zijn...

Ik heb nu zo langzamerhand wel ongeveer 75 planten staan en als je daarbij gaat opzoeken

naar eventueel "giftig ", dan staat dat bij bijna alle planten, alleen maar omdat ze niet echt

"geschikt" zijn om te eten. :lol:

Als er een speciale plant is waar hij / zij veel interesse in heeft, zal ik dat natuurlijk meteen uitzoeken

en verder snel leren dat planten niet zijn om mee rotzooien :enaughty:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buitenlandse Katten ??

Bericht door Dinky »

Qua buitenlandse dieren adopteren, daar wordt nu met corona en de verhoogde vraag naar honden/katten flink werk van gemaakt. Organisaties die dit verzorgen zijn als paddestoelen uit de grond geschoten waardoor het nog moeilijker is om het kaf van het koren te scheiden.

Zelf ben ik van mening dat wanneer een organisatie dieren naar Nederland haalt deze organisatie zich ook in moet zetten om de bron van het probleem te verhelpen, zoals castratie projecten. Anders blijf je water naar de zee dragen.....

Daarnaast geldt ook dat je maar af moet wachten of zo'n dier kan aarden in het drukke Nederland waar wordt verwacht dat het een HUISdier wordt terwijl ze mogelijk nog nooit een huis hebben gekend. En dan heb ik het nog niet over ziektes die ze mee kunnen brengen naar Nederland. Zo komt de Franse hartworm tegenwoordig ook voor in Nederland waar dat eerst niet het geval was. En honden vanuit Spanje hebben regelmatig leishmaniose.

Zelf zou ik dan ook niet voor een buitenlandse kat gaan door alle haken en ogen die daar aan zitten.
Wel zou ik ooit nog een mooie langhaar willen en dan kom je wel degelijk uit bij raskatten ipv asiel. Een asiel kan nou eenmaal niet aan zulke uiterlijke eisen voldoen. Neemt niet weg dat we nu een poes uit het asiel hebben waar we gek op zijn ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie