Kitten adopteren uit een nestje van één

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Janine1710
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2021 17:53

Kitten adopteren uit een nestje van één

Bericht door Janine1710 »

Hoi allemaal!

Wij hebben de optie op een lief klein Bengaalse poesje te adopteren. Helemaal leuk natuurlijk! De dame in kwestie doet het erg goed en is gezond. Ze komt oorspronkelijk uit een nestje van vier, maar de andere 3 hebben het helaas niet overleefd. Maar niet om redenen dat deze poes niet gezond is! Dus wat dat betreft is het alleen maar fijn dat ze het zo goed doet!

Maar nu is mijn vraag; is dit wel slim? Ik lees op heel veel plekken dat kittens veel van hun sociale vaardigheden leren van hun siblings. Zoals het leren om niet te hard te bijten of krabben. En dat dit wellicht kan resulteren in het aanvallen van handen en voeten door de kitten in de toekomst. Nu is mijn vraag dus of het erg is dat dit meisje niet opgroeit met siblings.

Iemand hier ervaring of suggesties over?

Alvast heel erg bedankt!

Janine
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten adopteren uit een nestje van één

Bericht door Zotvanpoezen »

Misschien heb je hier iets aan?
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... -opvoeden/
Succes!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kitten adopteren uit een nestje van één

Bericht door Pikachu »

Ze is wel zo lang bij de moeder gebleven, dus het is niet dat ze helemaal alleen is geweest :) dat zal ook wel wat doen!
Plaats reactie