Aanschaf voor nieuw maatje voor Mali

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Booyadm
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:23

Aanschaf voor nieuw maatje voor Mali

Bericht door Booyadm »

Hallo Iedereen,

Ik zal even mijn verhaal in notendop doen:

Ik ben eigenaar van 2 katten: Mali & Lilou + (beiden 4 jaar oud). Eind november werd Nierfalen bij Lilou gevonden en na 3 weken was hij plots overleden (nogmaals dank aan dit forum voor de steun doorheen deze tijden). Sinds begin December zit Mali alleen en is ze continu aan het miauwen als wij rondlopen, in bed liggen, ... Ze is enkel rustig als wij in de zetel zitten. We zijn dus al 2 maanden verder en het blijft echt duren. Ik ben net bij DA geweest voor haar vaccin en hier ook het verhaal verteld. Zij vertelde dat mogelijks een nieuw maatje kan helpen, maar best een jong volwassen kat. Wij hebben altijd al geadopteerd maar twijfelen nu of we een nieuw maatje moeten voorzien.
Mali was steeds onderdanig bij Lilou en sinds zijn overlijden is ze wel veel aanhankelijker (of zoekt ze effectieve fysieke nabijheid door eenzaamheid?).

Ik wou eens vragen wat jullie mening hier is? Wat raden jullie aan? Als er nieuw maatje zou aangeraden zijn dan best een jong Kat of ouder of ev een kitten? --> zowizo willen we terug adopteren.

Groetjes

booya
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Aanschaf voor nieuw maatje voor Mali

Bericht door Ani »

Mooi dat je schrijft: ik ben eigenaar van twee katten... Terwijl Lilou afgelopen november overleden is.. Dat zegt wel wat. Kan me voorstellen dat Lilou er iedere dag nog in jullie bedachten en in jullie hart is.
Lijkt me dat Mali het ook zo gevoelt. Je verhaal lezende zou ik zeggen: volg je hart!
Wat betreft de keuze voor een kat uit het asiel of een kitten durf ik niet veel over te zeggen, ook daarin wellicht je hart volgen. Voor een kitten zul jullie enige maanden geduld moeten hebben, maar dan heb je wel voldoende voorbereidingstijd!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie