Lat-relatie en co-ouderschap

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Mloes2001
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2021 14:20

Lat-relatie en co-ouderschap

Bericht door Mloes2001 »

Hallo allemaal,

Wij zijn aan het oriënteren of we een plek kunnen bieden aan een kat (een oudere of asiel kat is ook een optie)

We hebben vroeger wel katten gehad maar na het overlijden van onze 2 katten zijn er geen nieuwe meer gekomen na de scheiding.

Nu zou ik (en mijn kinderen) toch wel weer een maatje willen.
Maar het probleem is dat we part-time thuis zijn. De kinderen gaan de helft van de tijd naar hun vader (die allergisch is) en ik ben zelf regelmatig bij mijn vriend.

Een nachtje alleen is voor een kat meestal geen probleem maar we zijn vaak meerdere dagen niet thuis.
Nu las ik dat er ook mensen zijn die de kat meenemen tussen 2 huizen. Dat er katten zijn die daar aan kunnen wennen.

Zijn er mensen hier met tips en ervaring met een kat laten wennen aan twee huizen (appartement en woonhuis met tuin) (En de 45 min autorit)

Ik zoek vooral de voors en tegens om een goede afweging te kunnen maken of het een avontuur is waar we aan moeten (willen) beginnen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Lat-relatie en co-ouderschap

Bericht door Rik »

Als je een kat vanaf het begin (als jong kitten) meeneemt zou deze er aan kunnen wennen. Met nadruk op kunnen. En wat als het niet werkt? Wat als het toch een wat angstigere kat is. Die gehecht is aan één stabiele omgeving? Wat doe je dan? En hoe ouder de kat, hoe meer behoefte deze heeft aan één stabiele omgeving.

Ik zou er, met het oog op je huidige leefomstandigheden, momenteel niet aan beginnen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie