Ragdoll met kort haar?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Wilster73
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2020 14:02

Ragdoll met kort haar?

Bericht door Wilster73 »

Hi, wij willen graag een ragdoll aanschaffen en zoeken het liefst een jonge herplaatser. Komende week gaan we er bij eentje kijken die een half jaar oud is (kater). Deze heeft echter een dikke, superzachte vacht maar vrij korte haren. Ik hou daar wel van, maar twijfel wel of ik dan een 100% ragdoll koop en niet stiekem een kruising.
Mijn vragen: 1. kan het zo zijn dat een ragdoll korte haren kan hebben en hoe kan ik zien of het geen kruising is 2. Waar moet ik op letten als ik een herplaatser aanschaf. Dank!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ragdoll met kort haar?

Bericht door Rik »

Wilster73 schreef: 17 okt 2020 14:42 Ik hou daar wel van, maar twijfel wel of ik dan een 100% ragdoll koop en niet stiekem een kruising.
Geen stamboom? Ga er dan maar vanuit dat het een kruising is of het tesultaat van een oepsnestje (of broodfokker). Stamboom kost de fokker €12,50 dus als die nooit een stamboom aangevraagd heeft dan weet je dat er 'iets' en de hand is.

Dus... koop je kitten niet met raskat in gedachten maar kijk gewoon of er een klik is. En je betaald dan wat jij die klik waard vindt.

Waar je op moet letten... dat de kat alert is. Liefst natuurlijk direct toegankelijk maar als dat niet zo is kan dat ook nog komen als die thuis komt.

Verder moet je voor jezelf bepalen wat je wilt. Mag de kat schuw zijn en dat je veel aandacht moet geven om hem uit zijn schelp te halen (wat op zichzelf al belonend kan zijn) of wil je een hele sociale kat die gelijk iedereen begroet.

Waarvandaan heb je de kater? Marktplaats of toch een van de betere herplaats sites?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Wilster73
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2020 14:02

Re: Ragdoll met kort haar?

Bericht door Wilster73 »

Bedankt voor de reactie. Het was een super nieuwsgierig beestje en helemaal niet angstig of zo. Van een wat oudere vrouw met een klein appartement, ze vond hem veel te druk. Hij heeft nu bij ons een liefdevol plekje gevonden.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ragdoll met kort haar?

Bericht door Rik »

Leuk.
Half jaar oud... ja, logisch dat die druk is :)
Maar schijnbaar nog wel lekker sociaal.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie