2 kittens - alles maal 2?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
KatjeKim
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2020 07:50

2 kittens - alles maal 2?

Bericht door KatjeKim »

Als je 2 kittens (uit hetzelfde nest) aanschaft, moet je dan alles maal 2 aanschaffen?
Hebben ze elk hun gezellig dekentje nodig om in te slapen (zouden zo soort van mandje kopen, voor elk één dan?). Elk hun eten- en drinkenbak? Elk hun kattenbak? Of delen ze alles als ze toch uit hetzelfde nest komen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 kittens - alles maal 2?

Bericht door castratenkoor »

Katten hebben graag wat te kiezen. Slaapplekken hoeven niet allemaal dure mandjes te zijn. Een doosje met een oude handdoek vinden ze ook vaak perfect. Ik zou zorgen voor zeker 4 slaapplekken en twee palen om te krabben en klimmen. Dan hebben ze de keuze samen of apart te slapen.

Drie kattenbakken, hoeft ook niet duur in het begin kun je ook afwasteiltjes neerzetten en als ze graat zijn b.v. een speciebak. want dan voldoet een teiltje vaak niet meer, dan vliegt alle grit eroverheen. Als je voor kattenbakken met deksel gaat zou ik wel de klep eruit halen voor de opening.

Ieder een eigen eet- en drinkbak zou ik wel doen. Liefst op diverse plekken water voor ze neerzetten, genoeg drinken is belangrijk. Zeker in het begin zou ik 3 x daags natvoer aanbieden, dan weet je zeker dat ze vocht binnenkrijgen. Zelf prak ik er altijd nog wat water doorheen
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 kittens - alles maal 2?

Bericht door Rik »

Even ter verduidelijking...
Dit zou allemaal in de garage moeten komen te staan?
Hoe groot is die?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 kittens - alles maal 2?

Bericht door castratenkoor »

Oh.....even niet gezien dat dit om de buiten-blijf katten gaat. Ik ging klakkeloos uit van warm en knus opgroeiende kittens in huis. Helaas slaat mijn vorige post dan nergens op.......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
KatjeKim
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2020 07:50

Re: 2 kittens - alles maal 2?

Bericht door KatjeKim »

castratenkoor schreef: 26 sep 2020 13:04 Oh.....even niet gezien dat dit om de buiten-blijf katten gaat. Ik ging klakkeloos uit van warm en knus opgroeiende kittens in huis. Helaas slaat mijn vorige post dan nergens op.......
Ze zullen warm en knus opgroeien in een grote garage (waar geen auto’s in staan), waar we voor hen een paradijsje willen maken. Vriend is altijd bezig in de garage met de hobby dus gezelschap verzekerd. Garage is ook verwarmd en de garage geeft ook uit op onze tuin. Onze leefruimtes zijn een verdiep omhoog. Wij zijn dus gewoon heel veel in de garage en de tuin.
Cerna

Re: 2 kittens - alles maal 2?

Bericht door Cerna »

Ik snap het echt niet hoor. Waarom wil je katten wanneer ze niet in huis mogen? Zit je 's avonds dan ook televisie te kijken in de garage?

Kijk, ik kan het begrijpen dat iemand zich een paar boerderijkatten aanschaft (wanneer hij/zij in het buitengebied woont) vanwege muizen en ander 'ongedierte', maar wanneer daar geen sprake van is wat is dan de reden?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 2 kittens - alles maal 2?

Bericht door Anne »

Als het om schuwe verwilderde kittens gaat doe je ze waarschijnlijk een groot plezier
Niet elke kat is geschikt om binnen te leven
Ik zei het in mijn vorige post ook al, jullie zouden een perfect adres zijn voor de zogenaamde "boerderijkatten"" waar asiels vaak naar op zoek zijn

Als het echt om sociale, knuffelbare kittens gaat zou ik hier niet aan beginnen
Maar als ze dit leven al gewend zijn, moet het lukken, maar dan moet je ook geen lieve knuffele aaibare katten verwachten ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 kittens - alles maal 2?

Bericht door Rik »

Er zijn ook katten (zelfs boerderij kittens) die liever binnen wonen. Maar dat hangt helemaal van de kat af (en wat je hem binnen kunt bieden).

Als dus blijkt dat het een heel aanhankelijke kitten is/wordt, die jullie niet alles kan bieden (zoals een lekkere schoot 's-avonds voor de tv) en hij daar wel behoefte aan heeft, dan kun je ook een ander (binnen)maandje voor hem zoeken. Wel iets om rekening mee te houden als het zover komt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: 2 kittens - alles maal 2?

Bericht door Cerna »

Rik schreef: 26 sep 2020 16:40Er zijn ook katten (zelfs boerderij kittens) die liever binnen wonen. Maar dat hangt helemaal van de kat af (en wat je hem binnen kunt bieden).
Ja, ik heb ook een boerderijkat gehad, gewoon op een- en tweehoog. Geweldig dier (wel wat pittig :lol: )!
Plaats reactie