slecht nieuws / hypoallergene katten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
AshwinR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jun 2020 20:10
Contacteer:

Re: slecht nieuws / hypoallergene katten

Bericht door AshwinR »

Ik heb zelf een Russian Blue, die schijnen "hyper allogeen" te zijn. Maar zoals andere zeggen, meer testen is een betere keus, misschien ben je allergisch voor wat anders.
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: slecht nieuws / hypoallergene katten

Bericht door Russian mob »

AshwinR schreef: 03 aug 2020 15:33 Ik heb zelf een Russian Blue, die schijnen "hyper allogeen" te zijn. Maar zoals andere zeggen, meer testen is een betere keus, misschien ben je allergisch voor wat anders.
Ik heb ook 2 Russen. Uiteraard hebben binnen mijn vriendenkring al meerdere zeer zwaar allergische mensen veel tijd met ze doorgebracht in de hoop op geen reactie. Maar allemaal kregen ze na verloop van tijd toch klachten. Meestal veel milder dan bij htk en diverse andere rassen, maar toch klachten. Lijkt mij dat de kans dan erg groot is dat die milde klachten erger worden als je er zelf één 24/7 in huis hebt.
Gebruikersavatar
AshwinR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jun 2020 20:10
Contacteer:

Re: slecht nieuws / hypoallergene katten

Bericht door AshwinR »

Russian mob schreef: 27 dec 2020 19:04 Ik heb ook 2 Russen. Uiteraard hebben binnen mijn vriendenkring al meerdere zeer zwaar allergische mensen veel tijd met ze doorgebracht in de hoop op geen reactie. Maar allemaal kregen ze na verloop van tijd toch klachten. Meestal veel milder dan bij htk en diverse andere rassen, maar toch klachten. Lijkt mij dat de kans dan erg groot is dat die milde klachten erger worden als je er zelf één 24/7 in huis hebt.
Ja ik hebt hetzelfde in de familie. Mijn ook krijgt een snotneus en rode ogen. Ik denk dat mensem die zwaar allergisch zijn gewoon een reactie krijgen bij een Blauwe Rus.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: slecht nieuws / hypoallergene katten

Bericht door Ani »

AshwinR schreef: 28 dec 2020 17:03 Ja ik hebt hetzelfde in de familie. Mijn ook krijgt een snotneus en rode ogen. Ik denk dat mensem die zwaar allergisch zijn gewoon een reactie krijgen bij een Blauwe Rus.
Vrienden van mij hebben een blauwe Rus. Als ik bij hen ben of wanneer de poes bij mij logeert heb ik ook last van allergie. Rode plekken en rode, jeukende ogen. Bij mijn eigen kitten, een boerderij poesje, heb ik nergens last van.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
AshwinR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jun 2020 20:10
Contacteer:

Re: slecht nieuws / hypoallergene katten

Bericht door AshwinR »

Ani schreef: 28 dec 2020 19:05 Vrienden van mij hebben een blauwe Rus. Als ik bij hen ben of wanneer de poes bij mij logeert heb ik ook last van allergie. Rode plekken en rode, jeukende ogen. Bij mijn eigen kitten, een boerderij poesje, heb ik nergens last van.
Ja, het is raar hoe dit werkt. blijkbaar kan je er geen pijl op trekken.
Plaats reactie