Kater of Poes?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Kater of Poes?

Bericht door Noxxie »

Hi Allemaal,

Ik vroeg me af of jullie veel verschil vinden tussen een kater of een poes?
Wij hebben woensdag bij een nestje gekeken (Maine coons).
En werden meteen verliefd op nummer 2 & 3. Nummer 2 was best rustig en nummer 3 wat speelser. Ze kwamen ons opzoeken.
Nummer 4 was trouwens ook mega lief....allemaal eigenlijk hahaha!
Maar allemaal gaat niet lukken qua budget. We willen over een tijdje wel een speel vriendje erbij halen voor hem/haar maar voor nu alleen nog hem of haar.

Mijn man is gek op de kater omdat hij speels was en volgens hem waarschijnlijk groter wordt. Maar hij vond het poesje ook wel mega lief omdat ze steeds terug kwam haha.

Zit er veel verschil in of zegt dat niets?
Afbeelding
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater of Poes?

Bericht door Anne »

Katers en poezen hebben allemaal hun eigen persoonlijke karakter
Er zijn speelse katers en katers die er niet naar om kijken. Met poezen net zo. Knuffelgehalte ligt ook aan het karakter, niet aan het geslacht
Los van dit vind ik het zielig dat je maar 1 kitten neemt. Heb je je wel goed ingelezen?
Kittens hebben elkaar nodig, om te leren waar hun grenzen liggen
Kittens die alleen op groeien kunnen gedrgasproblemen krijgen en worden vaak solo( wat inhoudt dat ze later niet met andere katten kunnen)

https://stichtingpoezensnuitjes.wordpre ... ijd-samen/

Als je het financieel niet kunt opbrengen ga dan naar het asiel, en adopteer daar twee kittens
de aanschafprijs is veel voordeliger met als voordeel dat daar de inentingen, chippen, castraties bij inzitten plus dat de kittens reeds door een dierenarts zijn gezien
daarnaast verricht je er ook nog een goede daad mee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Kater of Poes?

Bericht door Cerna »

Ik heb nog niet zoveel katers gehad (geen bewuste keuze, maar toeval), maar ik vind over het algemeen dat katers wat gemoedelijker zijn wanneer ze volwassen zijn (als kitten merk ik geen verschil met poezen). En ze worden inderdaad wat groter.
Besef wel dat Maine Coons echte klimkatten zijn en dat wanneer de kat over een tijd naar buiten zou mogen, je je tuin goed moet afschermen.

Ze worden wel de honden onder de katten genoemd omdat ze erg mensgericht zijn en wanneer jij of je man veel thuis is, zie ik niet direct een probleem om één kitten te nemen, maar ook mijn voorkeur gaat uit naar twee en aangezien twee en drie je hart gestolen hebben, is de keus niet zo moeilijk :smile: Jij de poes, je man de kater (maar wel op tijd beide laten castreren!)
Misschien dat de fokker je wel tegemoet wil komen met een betalingsregeling?
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kater of Poes?

Bericht door Pikachu »

Ik heb een kater en een poes. Ze zijn beiden knuffelig op hun eigen manier. De kater komt graag tegen me liggen in de zetel, of zelfs op schoot, en wil dan heel lang lekker geaaid worden. Onze poes zal overdag zeker regelmatig aaitjes komen vragen, maar echt lekker knuffelen doet ze vooral 's nachts, dan komt ze op mijn buik liggen of tegen mijn gezicht.

Ik hoor wel vaker dat katers iets knuffeliger zijn. Maar maine coons zijn dat volgens mij sowieso heel erg.

Ik heb zelf het meeste met Mae (onze poes), maar dat kan ook aan het verschil in ras liggen. Mae is een Nebelung en Wolf (kater) een HTK katje. Ik heb het idee dat Mae erg aan mij gehecht is, ze babbelt veel, ze is een stuk slimmer dan de kater, en ik vind dat ze meer persoonlijkheid heeft. Maar Wolf is ook geweldig en heel leuk om gezellig mee te knuffelen.

Ik wil maar zeggen, welke je ook kiest, je zal sowieso verliefd zijn en alles wat de kat doet geweldig vinden xD
Plaats reactie