Help! Wel of geen 2e kat aanschaffen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
mvd01
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2020 06:25

Help! Wel of geen 2e kat aanschaffen?

Bericht door mvd01 »

Goedemorgen,

Twee jaar geleden hebben wij een prachtige Britse langhaar gekocht, Brownie. Een hele lieve kater, geen schootkat maar wel een beestje wat altijd bij je in de buurt is. Hij houd ons altijd in de gaten, en gaat op plekken liggen waar hij ons beide kan zien. Daarnaast is hij heel erg speels! Hij wil het liefst heel de dag spelen, en verstoppertje spelen is zijn favoriet. Daarnaast is hij heel gek met kinderen, super interessant die kindjes die allemaal bewegen. Geweldig vindt hij dat!

Mijn vriend en ik werken beide fulltime, normaal gezien is hij dan ook veel alleen thuis. Sinds corona werk ik nu dik twee maanden thuis, wat mij aan het denken heeft gezet. Brownie is altijd bij mij, de hele dag door. Als ik aan het werk ben, slaapt hij de hele tijd bij mij op kantoor, maar zodra ik naar beneden loop is hij eerder beneden als mij.. En dan wil hij vaak spelen!

Ik vraag me nu dus wel eens af, is het wel leuk voor hem om alleen te zijn? Zou hij het gezellig vinden als we nog een kat zouden kopen, of juist helemaal niet? Ik vind het echt heel erg lastig! Sowieso is hij geen andere dieren gewend. Alleen vanuit het nest, daar is hij tot 12 weken wel bij verschillende katten en honden geweest.

Brownie is nu 2,5jr oud en een beetje schrikachtig aangelegd. Hij lijkt heel stoer, maar eigenlijk is het een beetje een softie wat dat betreft. Toen wij hem een paar maanden hadden hebben we wel eens een andere Britse langhaar aan hem voorgesteld van familie van ons. Maar dit was niet zo'n succes. Moet ik er wel bij zeggen dat brownie toen nog een stuk kleiner was en die andere kat al een jaar.

Ik zit heel erg in dubio om eventueel een Ragdoll erbij te nemen. Ik ben zelf een enorme dierenvriend dus zou het super gezellig vinden om er nog een kat bij te nemen. Maar goed, de vraag is.. Maak ik Brownie daar gelukkig mee?

Hopelijk vind ik op dit forum goed advies.
Alvast bedankt en een fijne dag!

Groetjes Melissa
kittentjes

Re: Help! Wel of geen 2e kat aanschaffen?

Bericht door kittentjes »

Als ik het zo lees denk ik het eigenlijk niet. Je kat is met 2,5 al echt een solo kat geworden. Als hij van nature echt schrik achtig is zal hem dat waarschijnlijk ook in de weg zitten, al kan je het nooit weten.

Ik heb bij mijn katten die wel al samen waren nog een 3de kitten genomen en 1 van e 2 ouderen vind hem nu na 1 jaar nog niet erg leuk. Zij is ook enorm schrikachtig en vlucht snel weg of begint te grommen. Voor mezelf is het erg leuk en ben gek op mn 3de kat maar voor haar is het, als ik eerlijk ben, niet goed geweest...

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie