Heeft mijn kat behoefte aan een maatje?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Ams2310
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2020 21:12

Heeft mijn kat behoefte aan een maatje?

Bericht door Ams2310 »

Hallo,

Is hier iemand die dit herkent?

Ik heb een Siamees, Mozes, hij is pas 4 geworden.
Mozes heeft de eerste 2 jaar als enige huisdier gewoond. Dit ging prima. Niets aan de hand.
Helaas moest ik weer bij mijn ouders gaan wonen en ging Mozes mee. Ook dit ging prima. Bij mijn ouders was er altijd wel iemand thuis en Mozes was erg gericht op onze hond en kat die daar woonde. Hij is ook erg gericht op mensen. Dus dat ging prima.

Nu woont hij sinds een paar maanden weer met mij alleen. En ik merk toch dat hij echt niet alleen wilt zijn. Ik houdt super veel rekening met hem. Probeer zoveel mogelijk thuis te zijn, zeg zelfs dingen af en ben van baan gewisseld. Allemaal om zoveel mogelijk thuis te kunnen zijn. Echter lijkt het voor hem niet genoeg. Al ga ik even boodschappen doen, zodra ik aanstalten maak om te gaan schiet hij naar de voordeur en gaat er mauwend voor zitten. Als ik terug kom zit hij nog mauwend achter de deur. Het wordt ook steeds erger, want nu eet hij ook niets, zelfs zijn snoepjes niet, en plast ook in huis als ik weg ben. Ik vind het verschrikkelijk hem zo te zien en ga de laatste weken nauwelijks nog van huis voor hem. Maar je ontkomt er niet aan om af en toe weg te moeten natuurlijk. Het lijkt ook alleen maar erger te worden en ik voel mij steeds rotter als ik weg ben wetende dat hij zich zo voelt en alleen maar zit te wachten.

Nu lijkt mij de meest logische oplossing om er een andere kat bij te nemen. Dat wanneer ik toch weg moet, hij niet alleen is. Hebben andere ervaring met een dergelijke situatie? En wat hebben jullie toen gedaan? Of wat denken mensen hiervan? Verstandig om er nog een bij te nemen?

Alvast bedankt. :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Heeft mijn kat behoefte aan een maatje?

Bericht door nellebel »

als het toen in huis goed ging met de kat en hond van je ouders zou ik zeker een maatje voor hem erbij nemen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie