Vraagje combinatie raskatten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
britskorth
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2019 11:05

Vraagje combinatie raskatten

Bericht door britskorth »

Hallo
Ik zou een paar meningen willen hebben.
Ik heb nu 2 Britse kortharen van 7 jaar oud broer en zus.
Ik zou mss 1 kitten willen bijnemen of een Bengaals kitten of een Siamese kitten.
Is dit aangewezen met Britse kortharen of zeggen jullie beter niet.
Want het welzijn van mij britjes is heel belangrijk, ze moeten hun goed blijven voelen.
Mijn kinderen 11 en 13 jaar zijn veel met de poezen bezig. (Spelen, knuffelen,..)
Cerna

Re: Vraagje combinatie raskatten

Bericht door Cerna »

De combinatie Brits (zonder e!) Korthaar en Oosters Korthaar vind ik niet geweldig. Britten zijn rustige katten (heb er zelf vijf) en met Oosters Korthaar heb ik geen ervaring, maar ik lees hier en in de boeken dat zij veel meer temperament hebben. Dat gaat dan stress geven voor de Britten.

Wanneer je graag een kitten erbij zou willen (al vind ik 7 jaar leeftijdsverschil behoorlijk groot) dan zou ik een ander rustig ras uitkiezen. Bijvoorbeeld een Ragdoll of een Pers (met neus!!) of een Brits Langhaar.

Wanneer je tabby Britten hebt dan is het temperament wat meer aanwezig (combi effen en tabby gaat ook vaak verkeerd) en dan zou het misschien goed kunnen gaan, maar daar durf ik geen uitspraak over te doen omdat ik er geen ervaring mee heb.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje combinatie raskatten

Bericht door castratenkoor »

Bij katten van 7 jaar zou ik niet 1 maar 2 kittens plaatsen. En ik ben het met mijn voorganger eens dat Oosters en zeker de Bengaal niet zo'n goede combi is met Britjes. Die hebben veel ruimte en veel uitdaging nodig. Krijgen ze dat niet dan kunnen ze veranderen in ware sloopmachines.

Ik zou er eerder een duo Britjes of HTK's mij nemen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Vraagje combinatie raskatten

Bericht door Kytumymo »

Ik vind Bengalen prachtig, maar omdat ik Perzen en een Brits korthaar heb koop ik er geen. Daarbij ben ik het rustige van die rassen gewend. Een kennis van me heeft Bengalen en die ontsnappen regelmatig. Ook hier in de buurt is al 3 keer dezelfde ontsnapt. Ik denk dat het voor mijn katten en mijzelf niets is qua temperament. Ik heb wel een Maine Coon gehad, dat ging heel goed.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
britskorth
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2019 11:05

Re: Vraagje combinatie raskatten

Bericht door britskorth »

Bedankt voor de reacties.😊
Plaats reactie