Hulp gezocht bij aanschaf nieuwe kittens.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
RubBA
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2019 22:06

Re: Hulp gezocht bij aanschaf nieuwe kittens.

Bericht door RubBA »

Dank voor alle input. We zijn nu voor 2 burmilla’s gegaan.
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Hulp gezocht bij aanschaf nieuwe kittens.

Bericht door Siffie »

Wat leuk! Plaats even een update zodra ze er zijn 😁
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Hulp gezocht bij aanschaf nieuwe kittens.

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb gelezen dat Burmilla's veeleisend, ondeugend, gemakkelijk in de omgang en niet snel bang zijn. In dat boek van de gedragskundige staat er wel een geval van een hardnekkige sproeier (45 keer per dag, daarmee vergeleken is mijn Filou -een gewone ex verwilderd katje- een watje :lol: )
Maar ik vind dat je zomaar geen stempel op een ras kunt plakken...

Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Want Burmilla's zijn erg mooi!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Hulp gezocht bij aanschaf nieuwe kittens.

Bericht door Kytumymo »

RubBA schreef: 21 okt 2019 21:06 Zijn er ook nog forum leden die mij niet een schuldgevoel willen aanpraten om asielkatten te nemen?
Of is dit forum juist alleen voor mensen met asielkatten? Dan heb ik dat gemist en mijn excuses daarvoor.
Ik zal je geen asielkat aanpraten. Ik heb zelf bijvoorbeeld afgedankte 'kneusjes' van mp gehaald zodra ik weer een plekje had (naar buiten geschopt omdat de nieuwe hondjes leuker waren. Dat soort ongein). Ook die verdienen een mooi leven. Of zoals nu een kitten omdat ik gek ben op choco's én langhaar. Geen kat is hetzelfde, ongeacht het ras. Dat is nu juist het mooie.

Fijn dat je je keuze hebt gemaakt, heel veel geluk ermee! En vooral genieten.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Hulp gezocht bij aanschaf nieuwe kittens.

Bericht door bmwpiet »

Ik geloof, dat een Rancoon , de enige met staart op de grond, lief is voor kinderen. Die kan je gewoon aan zijn oren trekken en blijft zitten, als je een bandje omdoet.
Poekie, mei 2018.
Plaats reactie