Aanschaf nieuw kitten geur oude kat.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Aanschaf nieuw kitten geur oude kat.

Bericht door marloes501 »

Over een paar maanden (ergens december/januari)komt er een nieuw katertje.
Daar kijk ik erg naar uit maar ik zit met een vraag.

Afgelopen maart is mijn poes ingeslapen en ik vraag mij af of en nog een geur van haar hangt in huis en of ik daar eventueel iets aan moet doen voor het nieuwe katertje komt.

Dus wat doen jullie in zo,n geval?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aanschaf nieuw kitten geur oude kat.

Bericht door Anne »

Ik doe het nooit want volgens mij is het onvermijdelijk. In jouw geval weet ik het niet, er zitten toch een paar maanden tussen en je kan wel overal schoon gaan maken maar een kattenneus hou je niet zo gauw voor de gek.
Als je vloerbedekking hebt is het onvermijdelijk

Is het katertje wat bij je komt wonen nog een kitten? In dat geval kun je beter 2 kittens nemen zodat hij niet alleen opgroeit en hij van een ander kan leren wat de grenzen in het spel zijn, anders loop je kans op een kater die je benen bijv. blijft bespringen ( met volle nagels) als je voorbij loopt en een kater die in je handen blijft bijten

zie https://stichtingpoezensnuitjes.wordpre ... ijd-samen/
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Aanschaf nieuw kitten geur oude kat.

Bericht door marloes501 »

Hij komt alleen.
Ik ben door omstandigheden het overgrote deel van de dag thuis.
En er is met de fokster overlegd dat hij een paar maanden langer bij haar blijft, zodat hij wat meer volwassen is als hij komt.
En verder ben ik al gewend aan een kat die veel aandacht vraagt en maak ik een uitgebreide klimmuur voor hem.
Zie het topic over mijn doe het zelf project.
2 katten is gewoon geen optie.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Aanschaf nieuw kitten geur oude kat.

Bericht door Rik »

Verhuizing brengt altijd nieuwe geuren en kleuren met zich mee. De geur van een poes, mocht die nog rondhangen, waar de kans klein op is, dan is dat gewoon een van de nieuwe geuren. Tevens is hij nog jong dus dat hoort er gewoon bij en ik denk niet dat het al territoriale driften bij hem wakker zou maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Aanschaf nieuw kitten geur oude kat.

Bericht door marloes501 »

Das fijn om te horen, dan hoeft ik geen extra poest werk te doen.
Bedankt!
Plaats reactie