Maine Coon kittens twijfel

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Miauwww
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2019 14:50

Maine Coon kittens twijfel

Bericht door Miauwww »

Hallo, we hebben ongeveer 4 weken geleden 2 kittens uitgezocht. Vader en moeder allebei 100% Maine Coon. Wekelijks krijg ik een paar foto's doorgestuurd, ontzettend leuk. Over anderhalve week mogen we ze ophalen. Het zijn hele mooie kittens, maar begin nu toch te twijfelen of ze wel 100% Maine Coon zijn. Het lukt mij niet om een url van foto's te maken, dus hoop dat het lukt met een linkje naar Instagram. Op de 1e foto zijn ze bijna 9 weken oud. Op de 2e foto bijna 10 weken oud. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, wan het zit mij toch niet lekker. Bedankt alvast. 9 weken https://www.instagram.com/p/BzFioNXA9Nz/en deze 10 weken https://www.instagram.com/p/BzXkfTFg44b/
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Maine Coon kittens twijfel

Bericht door Mleen »

Wat een mooierds!

Ik heb er niet super veel verstand van, maar dacht altijd dat maine coons veel meer haar (en ook langer haar) hadden? Zelfs als kitten al.

Daarnaast: hebben papa en mama poes een stamboom? Anders mag je ze volgens mij zowieso niet officieel als raskat bestempelen. Vraag is dan of je daar veel waarde aan hecht?
En heb je bijv. veel geld neergelegd voor een raskat, terwijl de ouders geen stamboom hebben? Alleen met officiele stamboom kun je zeker weten dat je kittens ook 100% raszuiver zijn.

Als je niet te veel hebt betaald, niet bij een officiele fokker bent geweest en geen stamboom hebt is de kans aannemelijker dat je hier te maken hebt met een kruising. :)
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maine Coon kittens twijfel

Bericht door Rik »

Bij de eerste link moet de /en op het einde er even af (anders werkt ie niet).

Ik heb er verder geen ervaring mee maar ze lijken mij redelijk kort haar te hebben. Ik dacht dat Maine Coon kittens ook wel fluffy uitstekende haren hadden. Maar zoals gezegd... geen ervaring.

Krijg je niet gewoon een stamboom (en paspoort voor eerste enting) mee waarop alles goed staat?
Of is dit een aankoop zonder stamboom. Dan zijn het hoe dan ook gewoon htk kittens (en geen Maine Coon).
(raskatten mag je alleen raskat noemen als je een kloppende stamboom hebt.)
Mleen schreef: 02 jul 2019 15:39 Als je niet te veel hebt betaald, niet bij een officiele fokker bent geweest en geen stamboom hebt is de kans aannemelijker dat je hier te maken hebt met een kruising. :)
Het zogenoemde "oeps-nestje" ;)

Een goede fokker zal ook gewoon altijd stambomen aanvragen voor de kittens (en daar moeten de beide ouders dan ook een stamboom voor hebben). Stamboom kost een drol dus er is geen reden om het niet te doen (anders dan dat het geen rasechte kittens zijn).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie