Kitten zal een vlooiencircus meebrengen. Wat moet ik doen om er zsm vanaf te zijn en andere kat te beschermen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten zal een vlooiencircus meebrengen. Wat moet ik doen om er zsm vanaf te zijn en andere kat te beschermen?

Bericht door castratenkoor »

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is met de dierenarts afspreken dat je het kitten daar een paar dagen stalt. Dat zij zorgen dat het helemaal vlo-vrij is. En dat pas halen en meenemen. Dat kost een paar centen, maar dan weet je wel zeker dat het grondig en vooral ook veilig gebeurt.

Ik weet dat mijn dierenarts en assistente dat echt wel voor mij zouden willen doen.

Dan moet je dus nog wel alles wassen wat in de vervoersmand zat en de auto spuiten.

Maar kies je voor zelf doen, dan is de badkamer voor de eerste week inderdaad de beste optie. Ik ben ook wel eens hier met een nieuw kitten rechtstreeks door gegaan naar de badkamer - had het diertje binnen een dag schoon. vergeet niet alles heet te wassen wat je gebruikt hebt.

Als je kat zoals Peer vrij buiten loopt is het inderdaad wel noodzakelijk elke maand een pipet te doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Eemster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2019 07:54

Re: Kitten zal een vlooiencircus meebrengen. Wat moet ik doen om er zsm vanaf te zijn en andere kat te beschermen?

Bericht door Eemster »

kittentjes schreef:Stronghold is heel goed spul werkt ook meteen tegen wormen. Ik zou het inderdaad onderweg al geven en ergens een plek zoeken waar je kunt kammen. Ik dacht dat de vlooien binnen 24 uur al dood zouden zijn maar dat kun je even opzoeken. Ik denk dat je met 2 dagen dan wel genoeg marge hebt als je dan even een check doet.



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Is dat niet alleen preventief voor wormpjes? Ik denk dat ik de dierenarts vraag om de kitten ontworming te geven met zo'n spuitje in de bek, maar als stronghold al het werk al verricht lijkt me dat prima inderdaad!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Plaats reactie