Advies

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Abel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2019 19:14

Advies

Bericht door Abel »

Beste lezers,

Momenteel hebben mijn vriendin 2 katten in huis. Dat is Johnny van 7 (Noorse boskat) en Joep (halve main coon/britse korthaar) van 1 jaar. Wij hadden 3 katers, maar helaas is Arie enige tijd terug aangereden. Johnny en Joep komen ook allebei buiten.

Nu schrijf ik dit bericht namens mijzelf, want ik wil graag mijn vriendin verrassen met een kat of poes erbij. Ik heb vele informatie opgezocht, maar ik wil ook graag advies inwinnen van liefhebbers.

Wij zijn 6 maanden geleden verhuisd van een flatje van 40m2 naar een volwaardige ruime woning. Hier hebben Johnny en Joep mooi de ruimte en genoeg plek om buiten rond te kunnen struinen. Momenteel gaat het een stuk beter, maar er zijn periodes geweest dat Joep constant Johnny of Arie echt aan het pakken was, gericht aanvallen. Dit is gelukkig nu een stuk minder. Hij is dus erg dominant en hij vindt dat hij op alles alleenrecht heeft. Dit gedrag proberen wij natuurlijk te corrigeren en dat gaat met stapjes vooruit.

Wij hadden Joep aangeschaft met het idee dat het een speelmaatje van Johhny kon worden, maar helaas is het tegenovergestelde waar. Johnny moet niks van Joep weten en is bang voor hem. Dat komt denk ik ook omdat Johhny van zichzelf heel schuw is. Als jonge kitten is hij ondervoed en mishandeld geweest :evil: , maar heeft bij ons een gouden mandje. Hij komt sinds we hier wonen vaak bij ons op bed en ik mag hem zelfs soms oppakken en lekker aaien. Ook hij heeft een probleem met eten (het moet op). Momenteel lijkt het dus wel iets beter te gaan en laat Joep hem steeds vaker met rust. Joep kan best net andere katten omgaan, want in onze flat had hij ook een speelmaatje en hier in de buurt zoekt een andere kat hem ook steeds vaker op.

Nu speel ik dus met het idee om mijn vriendin dus te verrassen, maar ik weet niet zo goed of het verstandig is om op dit moment een kat of poes erbij te nemen, omdat ik geen idee heb wat voor invloed dit zou kunnen hebben op de andere 2 . Het hoeft niet perse een kitten, want ik ben ook aan het kijken naar wat oudere dieren. Wat is jullie idee hierover? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Advies

Bericht door Zotvanpoezen »

Nu het wat beter begint te gaan zou ik het risico niet nemen er nog een andere kat bij te nemen. Een introductie van een nieuwe kat is niet eenvoudig. De problemen zouden weer kunnen weer escaleren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie