Een poes uit Amerika

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
crassyimguje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2019 21:12

Een poes uit Amerika

Bericht door crassyimguje »

Hallo,

wie weet hoe dit in z'n werk gaat.
Ik heb/wil een poes uit Amerika (new Orleans) kopen, ze krijgt alle inentingen, bloedtesten (titerbepaling), paspoort, chip etc.
de verkoper gaat regelen dat ze met het vliegtuig naar mij komt, nu is vliegveld Düsseldorf dichterbij dan Schiphol in Nederland, weet iemand wat het ongeveer gaat kosten om een poes over te laten komen vanuit Amerika, qua invoerrechten, etc.
en of het kan dat ik de poes in Düsseldorf laat komen i.p.v. Schiphol.
Vindt het een beetje akelig om zo een poes te laten overkomen, wie heeft hier ervaring mee?

Bedankt voor het lezen en hoop op een beetje raad.

groetjes Liz
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een poes uit Amerika

Bericht door Rik »

Moet je de overtocht zelf regelen?

Zover ik weet mogen huisdieren nooit onbegeleid vliegen. Er moet dus altijd iemand mee reizen. Er zijn bedrijven die daar kunnen verzorgen. Die schakelen soms eigen mensen in of hebben vrijwilligers die als begeleider meereizen (omdat ze misschien zelf toevallig de reis ook moeten maken).

Zoek even op internet op verschillende vliegmaatschappijen over de vereisten met betrekking tot reizen van huisdieren. Daarna kun je op internet heel wat bedrijven vinden die de reis voor jou kan verzorgen.

Voor de vliegmaatschappij moet je dan denken aan €50 tot enkele honderden euros bovenop de kosten voor de bemiddeling en eventuele fee voor de begeleiding.

https://www.skyscanner.nl/nieuws/kosten ... d-te-nemen

Zoek verder op internet op vluchtbegeleider (plus e.v. huisdier).
b.v.
https://vliegeendier.nl/vluchtbegeleide ... ond-of-kat
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie