Nieuw vriendinnetje of liever niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Bella06
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2019 08:42

Nieuw vriendinnetje of liever niet?

Bericht door Bella06 »

Hoi allemaal!

Helaas is een van mijn twee katten (Boris) vorige week overleden. Ik ben hier helemaal kapot van en dit zelf nog volop aan het verwerken, maar omdat mijn andere poezie (Bella) nu alleen achterblijft zit ik eraan te denken om een vriendinnetje voor haar uit het asiel te halen. Ik wil alleen niet te hard van stapel lopen en eerst weten of ik hier goed aan doe of dat ik haar beter alleen kan laten.

Bella is een Europese korthaar en bijna 7 jaar oud. Het is een hele sociale, lieve en rustige poes die houdt van knuffelen. Als ik visite heb weet ze niet hoe snel ze op schoot moet springen! Als ze maar bij iemand in de buurt is haha. Ze gaat bijvoorbeeld ook niet naar buiten als ik niet met haar meeloop. Verder vraagt ze niet veel aandacht. Ze lijkt snel tevreden en ze mauwt ook nauwelijks. Er komen wel eens katten uit de buurt op bezoek en daar heeft ze ook nooit problemen mee gehad. Ze snuffelt een beetje maar kijkt er verder niet van op.

De relatie tussen Bella en Boris was oppervlakkig. Ze vochten elkaar niet de tent uit maar leefden wel echt totaal langs elkaar heen. Ik had altijd het idee dat Bella heel graag toenadering zocht maar dat Boris daar niet zo van gediend was. Wat dat betreft was dit dus niet echt een match máár leek Bella wel heel graag te willen. Ze lijkt Boris ook niet te missen, ze maakt niet de indruk dat ze zich eenzaam voelt, maar het is dus wel echt een kroelkippie en ik voel me nu zo schuldig als ik haar een hele dag alleen laat. Wat me wel is opgevallen is dat ze veel meer slaapt.

Wat zouden jullie doen? En hebben jullie misschien tips? Waar moet ik de komende tijd vooral op letten?

Alvast heeeel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw vriendinnetje of liever niet?

Bericht door Dinky »

Wanneer Bella niet eenzaam lijkt en jij nog niet kan denken aan een nieuwe kat in huis dan zou ik het even laten voor wat het is. Neem voor jezelf dus ook de tijd om rustig rond te kijken naar een fijn maatje maar ga het niet overhaasten. Het klinkt op dit moment namelijk niet of er spoed achter zit dus dan kan je het beste rustig de tijd nemen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie