wij gaan weer op zoek naar katten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door evonne »

Al 23 jaar hebben we diverse katten gehad en Nadat onze lieve kwisi ruim 4 maanden geleden is overleden hadden we zoiets van even een tijdje geen katten meer

Maar nu begint het toch steeds meer te kriebelen, we missen gewoon de katten die lekker op onze boerderij aan het scharrelen zijn en we hebben besloten om te kijken bij asiels en stichting zwerfkatten nederland
aangezien onze kwisi ook ooit als zwerver bij ons was gekomen willen we graag deze katten een thuis geven.

Maar goed nu alleen 1 vraag klinkt misschien dom voor iemand die al 23 jaar katten heeft gehad
maar wij hebben altijd onze katten 6 weken binnen gehouden voordat ze naar buiten mogen, maar nu spraak ik gisteren iemand van de stichting en die vond dat belachelijk met 2 weken konden ze echt wel naar buiten :-o

heeft iemand van jullie hiermee ervaring vind het zelf namelijk nogal eng om zo snel al ze los te laten !!!!
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door Emmajoja »

Persoonlijk zie ik katten liever voor altijd binnen of in een afgesloten tuin. Dus ik heb echt geen idee of dat een mythe is of niet. Bij mijn moeder was t ook altijd 2 maanden binnen en dan naar buiten.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door castratenkoor »

Ik lees altijd het advies 6 weken een nieuwe kat binnen houden. Dus als ik jou was zou ik dat wel aanhouden. Better safe dan sorry nietwaar.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door Rik »

Het advies zal er niet voor niets zijn. Tevens is het niet alleen zo dat de katten aan het huis moeten wennen maar ook aan jou. Daar zijn die 6 weken ook voor. Een band opbouwen zodat niet alleen het huis bekend is maar dat ze ook bekend met jou zijn. Persoonlijk zou ik daar zelfs meer dan 6 weken voor uittrekken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door pinguin »

Ik zou ook voor die 6 weken gaan. Liever iets te lang dan te kort binnen houden

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door Annefleur »

Minstens 6 weken binnenhouden hoor. Raar dat iemand van zo'n stichting het advies van 2 weken geeft.
Ik heb mijn kat nadat ik haar uit het asiel heb gehad wel 3 maanden binnen gehouden en sindsdien gaat ze op eigen initiatief alleen maar in de zomer naar buiten en blijft dan in de tuin. Als de R in de maand is ligt ze bij voorkeur in haar hangmandje aan de radiator.
kittentjes

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door kittentjes »

precies wat hiervoor ook gezegd word, los van het hechten aan het huis bouw je zelf ook een betere band op met je katten als je ze lekker lang binnen houdt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door evonne »

Bedankt voor de reacties

We hebben nog geen katten zijn lekker op site's aan het kijken en het viel ook op dat je tegenwoordig schijnbaar alleen op afspraak kan komen bij asiels maar goed dat geef niks
Het moet gewoon goed voelen

En ik ga me zeker niet houden aan 2 weken zoals de stichting vertelde maar gewoon lekker zoals altijd minimaal 6 weken
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door Annefleur »

Verstandig, Evonne.

Het voordeel aan 'alleen op afspraak' is misschien dat de medewerkers dan alle tijd voor je hebben en veel kunnen vertellen over de katten die er zitten?
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: wij gaan weer op zoek naar katten

Bericht door Emmajoja »

evonne schreef:Bedankt voor de reacties

We hebben nog geen katten zijn lekker op site's aan het kijken en het viel ook op dat je tegenwoordig schijnbaar alleen op afspraak kan komen bij asiels maar goed dat geef niks
Het moet gewoon goed voelen

En ik ga me zeker niet houden aan 2 weken zoals de stichting vertelde maar gewoon lekker zoals altijd minimaal 6 weken
Hier in Friesland mag je gewoon komen kijken. Ik ging er vaak langs om even te knuffelen toen ik net uit huis was. we hadden 2 katten en toen ineens niks meer. Dus deed ik t zo hahaha.
Gek dat het zo verschilt per provincie.


Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Plaats reactie