Kat verandert na verhuizing

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Nickk
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:17

Kat verandert na verhuizing

Bericht door Nickk »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, we hebben een gecastreerde kater van 2,5. Hij is opgegroeid tot twee weken geleden bij de ouders van mijn vriendin waar hij eigenlijk praktisch nooit alleen was.
Nu zijn we verhuisd en wonen we met zn tweeën en is hij dus ineens heel veel alleen.
De eerste week dat hij over is gehuisd hadden we nog vakantie. T wennen ging heel snel na 5 dagen ging eigenlijk alles weer goed. Nu we allebei weer aan het werk zijn is hij meteen heel veel alleen en t valt me op dat hij ook veel meer aandacht komt vragen dan ooit. Eerst kwam hij af en toe als hij er zin in had nu niet. Ik heb nu heel erg het gevoel dat hij eenzaam is.
Ik kan nu een kitten erbij nemen een poes van 8 weken.
Wat is jullie advies hierin, wel of niet doen?
Of hebben jullie een ander advies?
Gr Nick
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat verandert na verhuizing

Bericht door pinguin »

Hangt er vanaf hoelang is deze kat al alleen? Met 2.5 jaar kunnen ze flink solo gedrag hebben ontwikkeld.
Dat de kat veel aandacht komt vragen als he thuis ben is niet zo raar zeker als die dat niet gewent is om hele dagen alleen te zijn.

Waarom hebben jullie de kat mee genomen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat verandert na verhuizing

Bericht door castratenkoor »

Het is heel onvoorspelbaar wat een solo-kat van 2,5 jaar van een kitten van 8 weken vindt. Hangt heel erg van het karakter van de kat af. Aanhankelijk naar mensen toe wil niet direct zeggen dat hij dat ook is naar dieren toe.

misschien een beter idee om dan twee kitten erbij te nemen. Ik denk dat dat meer kans op slagen geeft. Dan houden de kittens elkaar bezig en wordt de kater meer met rust gelaten. Zo kan hij wat meer in zijn eigen tempo bepalen of hij wel of niet contact met ze zoekt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kat verandert na verhuizing

Bericht door Siris »

poesje van 8 weken? Is het misschien mogelijk dat poesje 4 a 6 weken langer bij mamma blijft?

Een kat wordt niet zo heel gauw solo-kat, ligt in inderdaad aan het karakter, en net was Dinie zegt, aanhankelijk naar mensen toe wil inderdaad niet zeggen dat hij geen andere katten tolereert.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie