Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door castratenkoor »

Rik schreef: 12 jul 2018 21:39 Nee, voor kittens zijn ALTIJD 2 entingen nodig. De eerste (liefst bij 9 weken) en een booster (3 weken daarna).

Ik denk dat de DA van Dinie bedoeld dat de tweede (booster) enting niet voor 12 weken gegeven moet worden. Dat houdt dus in dat de eerste enting altijd op of na 9 weken is en de booster 3 weken daarna (en dat is dan altijd op 12 weken of later).
Precies - dat bedoelt de dierenarts. bedankt Rik voor het goed verwoorden. Clarie was met 8 weken geënt en ik heb de dierenart-praktijk gebeld wanneer de tweede enting het beste kon worden gegeven. De assistente zei toen met 11 weken en maakte gelijk een afspraak. Ik kwam voor niks, de dierenarts wilde de tweede enting met 12 weken geven. Kon in haar geval nog net omdat er dan 4 weken tussen zat.

Maar in het geval van ts gaat dat dus niet en moet de boost opnieuw. Dus ik zou adviseren met 11 en 14 weken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Leuke kitten (kruising) gevonden, is de prijs reëel?

Bericht door maliejane »

Siris schreef: 12 jul 2018 22:28 Je weet ze wel uit te kiezen ;-) :lol:

Enting al zo vroeg geven 6,5 week is ook onzin. Vaak hebben de kittens nog voldoende stoffen van mams binnen gekregen.
Mijn katten komen bij een fokker, en die kittens komen ook gewoon met mooi weer buiten en die worden met 9 weken geënt en met 12 weken. Sommige vinden 9 weken nog te vroeg en doen de 1e enting met 12 weken en de 2e enting met 16 weken.
Vertel mij wat haha ik weet ook niet hoe ik ze uit kies :eshifty: Maar denk dat ik dan toch gewoon twee entingen ga laten doen. Eerste met 11 weken en de andere dan met 14/15 weken. Denk dat dat het beste is voor het katje, maar vind het wel heel zonde van het geld voor het eerste vaccin.. Bedankt voor de tips in elk geval!
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Plaats reactie